Κυριακή 5 Αυγούστου 2007

εγχειρίδιον ιστορίας στ' δημοτικού......

Ποτέ μέχρι σήμερα στην Ελλάδα δεν έχει γίνει θέμα ο τρόπος διδασκαλίας ή τα βιβλία θετικών επιστημών που κάποιοι τα χαρακτηρίζουν από τα χειρότερα στην Ευρώπη. Κυρίως ασχολούμαστε με ιστορικά και δευτερευόντως με βιβλία περί ελληνικής γλώσσας χωρίς ποτέ όμως να ασχοληθούμε με τις πραγματικές διαστάσεις του «γλωσσικού μας ζητήματος» αφού και εδώ περίεργες απόψεις περί ανωτερότητας της φυλής και γλώσσας, συνθέτουν ένα περίεργο συναισθηματικό μεν, αντιεπιστημονικό σκηνικό δε, που αντί να προχωρά τη μελέτη ακόμα και αυτών των Ελληνικών αφήνει πίσω του «χρήστες» υπεραπλουστευμένων Ελληνικών που διακατέχονται όμως από ένα νεκρό συναισθηματισμό για την γλώσσα μας, αγνοούν βασικούς κανόνες και αδιαφορούν πλήρως για το τι σημαίνει….π.χ. εντελέχεια ή πολύ απλούστερες λέξεις. Τα κακά ελληνικά και η μη αποδοτική διδασκαλία των θετικών επιστημών αλλά και όλων των άλλων επιστημών παραδόξως δεν αποτελούν δείγματα μειωμένης εθνικής συνείδησης !
Ο «νέος πατριωτισμός» όμως στις σύγχρονες δημοκρατίες έγκειται ακριβώς στην όλο και περισσότερη και αποδοτικότερη διδασκαλία των θετικών επιστημών και σε πολλά εκπαιδευτικά συστήματα η συμφιλίωση των παιδιών του δημοτικού με τις θετικές επιστήμες συγκροτεί μια «νέα ιδεολογία» γιατί αυτά και αυτές θα δώσουν λύσεις στα προβλήματα του πλανήτη και του σύγχρονου ανθρώπου, στο κοντινό μέλλον.
Θα ήθελα να τονίσω στους συμπολίτες μου, που ο πατριωτισμός τους εξαντλείται στην στερεοτυπική «ιστορική ορθότητα» του εγχειριδίου της ΣΤ’ Δημοτικού ότι χρειαζόμαστε ένα νέο πατριωτισμό και μια νέα εκπαίδευση πιο θετική, περισσότερο πρακτική και λιγότερο θεωρητική. Εάν απαιτούσαμε περισσότερη θετική εκπαίδευση στα σχολεία για τα παιδιά μας πιστεύω θα ήμασταν πιο συνεπείς, πιο υγιείς...θέλω να πω πιο ελληνικοί……

Υπατία(370-415 μ.χ.)
Η μεγάλη επιστήμονας και φιλόσοφος.
Η Αλεξάνδρεια του 4ου αιώνα μ.Χ. ήταν ο χώρος μιας μικρής επιστημονικής αναγέννησης και αυτή φωτίστηκε από την πιο διάσημη ανάμεσα στις γυναίκες επιστήμονες και φιλοσόφους.

Ήταν κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα. Σπούδασε στην νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του νεότερου. Έγραψε σχόλια για την αριθμητική του Διόφαντου σε 13 βιβλία, για τον αστρονομικό κανόνα του Πτολεμαίου, για τις κωνικές τομές του Απολλώνιου της Πέργα, σε 8 βιβλία. Είχε ενδιαφέρον για τη μηχανική και πρακτική τεχνολογία. Σχεδίασε έναν αστρολάβο, μια συσκευή για την διύλιση του νερού, για τη μέτρηση της στάθμης του, και για την μέτρηση της πυκνότητας του.
Η Υπατία δολοφονήθηκε από τους παραβολικούς μοναχούς, που ήταν υποστηρικτές του Κύριλλου.

2 σχόλια:

Manoliscus είπε...

Η παραβολή της νεοπλατωνικής φιλοσόφου μου δίνει το έναυσμα να παρατηρήσω πως ο νέος αυτός πατριωτισμός είναι πολύ πιο πολύπλευρός απ' οτι ίσως αρχικά φαίνεται.

Το έργο της Υπατίας ποτέ δεν χάθηκε, καθώς μέσω της ορθοδοξίας μεταφέρθηκε συγκαλυμμένο στη λατρεία της Αγίας Αικατερίνης.
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα με το ιστορικό υπόβαθρο και έμψυχο υλικό που διαθέτει το έχω ακόμα ικανό να μεγαλουργήσει, πέρα από κάθε στερεοτυπική πατριωτική ορθότητα.

forye είπε...

Αγαπητοί,

καταθέτω σύνδεσμο άρθρου με τίτλο:

ΙΣΤΟΡΙΑ Στ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: Μια ετεροχρονισμένη κριτική με φόντο τους θεσμούς
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2007: Οι νέες -κατά ΥπΕΠΘ- κλίσεις ανώμαλων ουσιαστικών


http://users.sch.gr/szygouras/themata/ISTORIA_6H.DHMOTIKOY/an_ousiastika.htm


Στέργιος Ζυγούρας