Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2009

Χαστούκι ετοιμάζει η Ρωσία στον Γιωργάκη

Ηχηρή απάντηση εμφανίζεται διατεθειμένη να δώσει η Μόσχα στην Αθήνα και στην απειλή περί επαναδιαπραγμάτευσης του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, την υλοποίηση του οποίου τη χώρα μας πρωτίστως επιδίωξε στοχεύοντας να καταστεί ενεργειακός κόμβος.
Την ίδια ώρα που στην Αθήνα ... το όλο ζήτημα επιχειρείται ν’ αξιοποιηθεί προς άγραν ψήφων, ο τουρκικός Τύπος φέρνει στο προσκήνιο την δεύτερη ρωσική αντίδραση: Επαναφέρει μέσω της εφημερίδας Milliyet, αλλά και του ρωσικού Τύπου, το απειλητικό σενάριο περί αμοιβαίας αναγνώρισης της κατεχόμενης Κύπρου από τη Ρωσία και της ανεξαρτησίας της Αμπχαζίας από την Τουρκία.

Ψάχνουν τον υπαίτιο του αυτογκόλ για τον αγωγό
Τον υπαίτιο της εισήγησης προς τον Γιώργο Παπανδρέου να σηκώσει το θέμα του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, αναζητούν στο ΠΑΣΟΚ, καθώς εκτιμούν ότι ήταν ένα αυτογκόλ για τον πρόεδρο του Κινήματος, σε μια περίοδο κατά την οποία καλπάζει προς την αυτοδυναμία και την εξουσία. Ήδη μάλιστα εκδηλώνονται τα πρώτα εσωκομματικά μαχαιρώματα, καθώς άλλοι διαρρέουν ότι «υπαίτιος» είναι ο βουλευτής Κορίνθου και πάλαι ποτέ εξ' απορρήτων συνεργάτης του Γιώργου Παπανδρέου στο υπουργείο Εξωτερικών, Πάνος Μπεγλίτης, και άλλοι στρέφουν τα βέλη τους στους διπλωματικούς συμβούλους του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κατηγορώντας τους για μη επαφή με την πολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας.

11 σχόλια:

F5PILOT είπε...

Μα μόνοι σας καρφώνεστε; Καλά γιατί δεν φρόντησε η κυβέρνησή μας με τον αγωγό να κερδίσει πακέτο και την μη αναγνώριση;

F5PILOT είπε...

Ο ΜπουργκάςΑλεξανδρούπολη στο μικροσκόπιο

Μία τοποθέτηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ ήταν αρκετή να επαναφέρει στο προσκήνιο τον Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη. Στόχος μας δεν είναι να εμπλακούμε στην προεκλογική αντιπαράθεση αλλά να διευρύνουμε τη δημόσια συζήτηση στον θεματικό πυρήνα της ενεργειακής διπλωματίας.

Πριν απ΄ όλα, είναι χρήσιμο να υπενθυμίσουμε πως η Ρωσία ανέλαβε την πρωτοβουλία αναβίωσης του Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, συμπαρασύροντας τις Ελλάδα και Βουλγαρία. Η προβληματική διέλευση από τα Στενά και οι υψηλότερες τιμές πετρελαίου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν καθοριστικοί παράγοντες για την προώθηση του έργου. Έκτοτε, παρά τις υψηλές προσδοκίες, το έργο δεν προχώρησε με τους αναμενόμενους ρυθμούς με αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, να μην έχει ακόμη προσδιοριστεί η ακριβής διαδρομή που θα ακολουθήσει ο αγωγός τόσο στο βουλγαρικό όσο και το ελληνικό έδαφος.

Θεωρώ, ωστόσο, ευνοϊκή εξέλιξη το ότι αρκετά ζητήματα δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί, καθ΄ ότι μας προσφέρει σημαντικά περιθώρια επαναδιαπραγμάτευσης όρων και προϋποθέσεων, χωρίς να θίγεται η βιωσιμότητα του project· άλλωστε, η χρησιμότητά του για τα συμφέροντά μας δεν αμφισβητείται.

Αναφορικά δε με τα περιβαλλοντικά, ο ίδιος ο Πούτιν είχε μιλήσει (από την Αθήνα) για την ανάγκη να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλείδες απέναντι στη βιοποικιλότητα της ευρύτερης περιοχής. Είναι, συνεπώς, εύλογο να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία της ρωσικής πλευράς (προϊόν της μακράς πείρας της σε αντίστοιχα έργα) προκειμένου να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος. Συνάμα, η καλύτερη πρόληψη πιθανών ατυχημάτων στο Αιγαίο λόγω της επακόλουθης συμφόρησης είναι sine qua non, δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι ο πλέον προσοδοφόρος τομέας της οικονομίας μας. Από εκεί και πέρα, η επόμενη κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει νέες πραγματικότητες στο ενεργειακό γίγνεσθαι, μιας και οι μύθοι περί δήθεν στρατηγικής σχέσης με τη Ρωσία κατέρρευσαν κατόπιν της θεαματικής στροφής της Μόσχας προς την Άγκυρα. Προκειμένου, λοιπόν, να μην καταστούμε όμηροι μονοπωλίων και δη της Τουρκίας ως «ρυθμιστή» ενέργειας, θα πρέπει αντί της επικοινωνιακής διαχείρισης συμφωνιών και της συνακόλουθης αδράνειας να προτάξουμε μία ενεργητική και εμπροσθοβαρή ατζέντα που θα διασφαλίζει αποτελεσματικότερα τα συμφέροντά μας.

* Ο δρ Κων/νος Φίλης είναι επικεφαλής Κέντρου Ρωσίας & Ευρασίας του ΙΔΙΣ και Εταίρος του SΕΕSΟΧ της Οξφόρδης

F5PILOT είπε...

Μόσχα καλεί... Άγκυρα
Η «στρατηγική σχέση» Ελλάδας - Ρωσίας έχει μπει στο ψυγείο

Μύθο αποτελεί η «στρατηγική σχέση» Ελλάδας- Ρωσίας, όπως- σύμφωνα με διπλωματικούς κύκλουςαποδεικνύει μια σειρά γεγονότων, με αποκορύφωμα τη στροφή της Μόσχας προς την Άγκυρα στα ενεργειακά και τη συζήτηση για έναν εναλλακτικό αγωγό του Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης.

Κι αυτό διότι όταν τον περασμένο Αύγουστο η τριμερής συμφωνία Ελλάδας- Ρωσίας- Βουλγαρίας για τον αγωγό λίγο έλειψε να τιναχτεί στον αέρα λόγω των ενστάσεων της Βουλγαρίας, η Μόσχα δεν απευθύνθηκε, ως όφειλε, στην Αθήνα για να συζητήσει τις εναλλακτικές λύσεις και να της ζητήσει να παρέμβει υπέρ του αγωγού. Αντ΄ αυτού, προτίμησε να στραφεί στην Άγκυρα. Εκεί ο Βλαντίμιρ Πούτιν υπέγραψε με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συμφωνία για τον αγωγό Σάουθστριμ, ενώ οι Ρώσοι πια όλο και συχνότερα μιλούν για τον ανταγωνιστικό στον Μπουργκάς αγωγό ΣαμψούνταςΤσεϊχάν. Οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι, ειδικά σε μια εποχή που οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δοκιμάζονται, η στροφή της Μόσχας προς την Άγκυρα κάθε άλλο παρά στήριξη της Ελλάδας σημαίνει.

Μάλιστα, η Μόσχα έκανε συμφωνία με την Άγκυρα και για τον Μπλουστρίμ 2 που συμπεριλαμβάνει την Κύπρο, χωρίς, ωστόσο, να έχει η ίδια δώσει τη συγκατάθεσή της. Διπλωματικές πηγές σημειώνουν πως, παρότι η Μόσχα υποστηρίζει ότι δεν έχει αλλάξει θέσεις για το Κυπριακό, μιλάει όλο και συχνότερα για την ανάγκη άρσης του αποκλεισμού των Τουρκοκυπρίων. Τον Αύγουστο, μάλιστα, ρωσικές πηγές έλεγαν ότι η ενεργειακή προσέγγιση Αθήνας- Μόσχας δεν σημαίνει ότι είναι δεδομένη η στήριξη της Ρωσίας προς την Ελλάδα, κι αυτό διότι, εμμέσως πλην σαφώς, ρωσικές πηγές άφηναν να φανεί η δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι σε μια σειρά θεμάτων μεγάλης πολιτικής σημασίας για τη Μόσχα, η Αθήνα συντάχθηκε με τις θέσεις της Ουάσιγκτον. Εν ολίγοις, όπως λέει χαρακτηριστικά αρμόδια διπλωματική πηγή, «η σχέση Αθήνας- Μόσχας δεν είναι όσο ρόδινη επιθυμεί να την εμφανίσει η κυβέρνηση, ούτε οι Ρώσοι μάς υπολογίζουν όσο θέλουμε να πιστεύουμε».

Περισσότερα οφέλη
Σε ό,τι αφορά τον αγωγό Μπουργκάς, αρμόδιες πηγές σημειώνουν ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να επαναδιαπραγματευθεί πιο ενισχυμένο ρόλο στην εταιρεία διαχείρισης του έργου- οι Ρώσοι έχουν το 51% στην εταιρεία- όχι τόσο σε επίπεδο ποσοστών αλλά στέλνοντας το μήνυμα ότι οι Ρώσοι «δεν μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν επί ελληνικού εδάφους». Φέρνουν μάλιστα ως παράδειγμα τις αντιρρήσεις των Βουλγάρων, οι οποίοι επιχειρούν με τις ενστάσεις τους να εξασφαλίσουν όσα περισσότερα μπορούν από το έργο. Συμπληρώνουν δε ότι είναι βάσιμες οι περιβαλλοντικές ανησυχίες του Γιώργου Παπανδρέου σε ό,τι αφορά το έργο και πως και σε αυτό τον τομέα υπάρχει βάση για περαιτέρω διαπραγμάτευση. Θυμίζουν δε, ότι πέντε χρόνια μετά την αρχική συμφωνία για τον αγωγό και τη διακρατική συμφωνία «δεν έχει πέσει ούτε βίδα στο έργο» και πως το χρονοδιάγραμμα (δεύτερο εξάμηνο του 2010) θα τραβήξει.

socrates είπε...

copy-paste, γιατί δεν αξίζει για περισσότερα:

Ρε Φού-πέντε, άντε να βοσκήσεις εκεί στον Κρόγια μαζί με τα άλλα ανεγκέφαλα ζωντανά.
Δεν κάνεις εσύ για σοβαρή συζήτηση, δεν μπορείς να προσφέρεις στην ανταλλαγή απόψεων γιατί δεν έχεις δικές σου.
Απλά αναπαράγεις την προπαγάνδα κονσέρβα της ιπποκράτους.
Θα έλεγα άξιος ο μισθός σου αλλά αμφιβάλλω άν θα πλήρωναν κάποιον που τους ρεζιλεύει καθημερινά με το επίπεδό του.

Ανώνυμος είπε...

Αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη:

· Η Ελλάδα γίνεται ενεργειακός κόμβος

Η κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα εθνικής σημασίας την τελευταία δεκαετία. Ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη θα αποφέρει σημαντικά στρατηγικά, πολιτικά και οικονομικά οφέλη για την χώρα:

1. εντάσσουμε την Ελλάδα στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη. «Η Ελλάδα γίνεται ενεργειακός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

2. αναβαθμίζουμε τις σχέσεις μας με την Ρωσία και τις γειτονικές χώρες.

3. προσελκύουμε επενδύσεις, αυξάνουμε τα μόνιμα έσοδα και δημιουργούμε νέες θέσεις εργασίας.

Την ίδια στιγμή είναι αναμφισβήτητο πως έχει πολλά άμεσα και σημαντικά οφέλη για την Βόρεια Ελλάδα:

1. το έργο θα γίνει με την συμμετοχή των Τοπικών Αρχών, των παραγωγικών κα κοινωνικών δυνάμεων της περιοχής.

2. θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

3. τα ετήσια έσοδα διέλευσης –περίπου 35 εκατομμύρια $ το χρόνο – θα αξιοποιηθούν, στο σύνολο τους για την ανάπτυξη της Θράκης.

Σήμερα έχουμε φτάσει στην υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης της Ρωσίας «τώρα το πιο σημαντικό θέμα είναι, χωρίς να μειωθούν οι ρυθμοί, να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την έναρξη της πρακτικής υλοποίησης του σχεδίου».

· Γιατί το ΠΑΣΟΚ δηλώνει ότι ουσιαστικά θα ακυρώσει τη συμφωνία και ζημιώνει τη Χώρα;

Το ΠΑΣΟΚ αμφισβητεί συμφωνίες ιστορικής εθνικής σημασίας με κυριότερη αυτή για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη! Ο Γιώργος Παπανδρέου, στην ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη είπε ουσιαστικά ότι αν ποτέ κληθεί να κυβερνήσει, θα ξεκινήσει από την αρχή τις συζητήσεις για τον αγωγό πετρελαίου.

Τι σημαίνει αυτό σε απλά Ελληνικά; Θα ακυρώσει τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.

Πώς ακριβώς διαπίστωσε ο κ. Παπανδρέου ότι «η διακρατική συμφωνία κατοχυρώνει μόνο τα συμφέροντα της μίας πλευράς;» Το αποκαλύπτει στην πρώτη τηλεμαχία: « οι διαπραγματεύσεις και από την βουλγαρική πλευρά που έχω σχέση λένε ότι δεν ήταν οι πιο δυναμικές διαπραγματεύσεις».

Με ποια λογική τονίζει πομπωδώς ότι « διαφημίζουν τον περίφημο αγωγό Μπουργκάς–Αλεξανδρούπολη», σαν να απευθύνεται στην κυβέρνηση μιας άλλης χώρας, σαν να μην πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερης σημασίας εθνικά έργα που έχουν συμφωνηθεί την τελευταία δεκαετία; Σε ποιόν δίνει εξετάσεις ο κ. Παπανδρέου; Σίγουρα όχι στον Ελληνικό λαό.

Κάθε φορά που το ΠΑΣΟΚ λέει πως θα ξαναεξετάσει την συμφωνία κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και θα ξαναμελετήσει τα γεωστρατηγικά οφέλη, βάζει την χώρα σε περιπέτειες και δημιουργεί στη διεθνή κοινότητα την αντίληψη ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει συνέχεια στο κράτος.

Αποθαρρύνει και ουσιαστικά διώχνει τους διεθνείς επενδυτές

Γιατί το ΠΑΣΟΚ μειώνει τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας;

Είναι τόσο ανεύθυνο που παίζει μικροπολιτικά παιχνίδια με τα εθνικά συμφέροντα;

Γιατί όλα αυτά; Πού αποσκοπεί;

F5PILOT είπε...

@leonidas

Ενώ αυτές οι βαθυστόχαστες μαλάκίες σου έχουν μεστό και βαθύ πολιτικό λόγο.
Δε μπα να δεις από την γωνία έρχομαι αργόμισθο κοματόσκυλο.

Ανώνυμος είπε...

Ο Γιωργάκης κλωτσά τους αγωγούς, την Κύπρο και την Μακεδονία μας. Θέλει τον "τόπο" (άκου τώρα προσδιορισμό που λέει για το κράτος) πιο ανάμεικτο. Με ολίγη επίσης.

Ανώνυμος είπε...

4 ΟΚΤΩΒΡΗ ........10 ΤΟ ΒΡΑΔΥ.......ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ........ΔΗΛΩΣΕΙΣ Γ.Α.Π.::
ΕΙΜΑΙ Η ΠΕΤΡΟΥΛΑ.......ΟΥΠΣ ΣΟΡΥ.. ΕΙΜΑΙ Ο Γ.Α.Π. ........ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑ.....................
ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚΙΣΤΑΝ!!!!!!!!!!!!!!
ΜΕ << ΧΑΛΑΣΑΝ>>!!!!!!!!!!!ΜΕ ΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΣΗΜΙΤΗΣ - ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΛΑΣΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ.ΧΑ.!!!!!!!
ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!!!!!!!!!!!!

F5PILOT είπε...

Στις 17 Σεπτεμβρίου στο ευρωπαικό κοινοβούλιο οι ευρωβουλευτές συζήτησαν στο Στρασβούργο για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το προσχέδιο κειμένου (draft) πάνω στο οποίο ζητήθηκε να ψηφίσει το ευρωκοινοβούλιο γινόταν μνεία μόνο του αγωγού φυσικού αερίου "Nabucco" και του έργο "Desertec".
Οι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ κατέθεσαν τροπολογία για να συπεριληφθούν στο ψήφισμα και οι αγωγοί "South Stream" και "IPGI" δεδομένου ότι οι αγωγοί αυτοί διασχίζουν την ελλήνική επικράτεια.
Η παραπάνω τροπολογία συνάντησε την άρνηση του δεξιού Ευρωπαϊκού Λαϊκού συμπεριλαμβανομένων και των ευρωβουλευτών της ΝΔ.
Το ψήφισμα βέβαια πέρασε με την ψήφισή του κατά πλειοψηφία από το ευρωκοινοβούλιο με την βοήθεια των ευρωβουλευτών της ΝΔ.

Δεδομένης της προσπάθειας που γίνεται από την ΝΔ να παρουσιαστεί ως ο μοναδικός πολιτικός χώρος που προσανατολίζεται στη δημιουργία μιας στρατηγικής σχέσης Ελλάδος - Ρωσσίας ερωτήματα υπάρχουν για την στάση των ελλήνων ευρωβουλευτών.
1. Γιατί δεν υπερψήφισαν την τροπολογία για μνεία στο ψήφισμα των Ρωσσικών συμφερόντων αγωγών "South Stream" και "IPGI" οι οποίοι διασχίζουν την χώρα μας και την τοποθετούν στο παζλ του ενεργειακού παιγνιδιού;
2. Γιατί υπερψήφισαν το κείμενο το οποίο κάνει μνεία μόνο τον Αμερικανικών συμφερόντων "Nabucco";

Η ΝΔ θα πρέπει να δώσει μια πειστική απάντηση. Την χρωστάει στον ελληνικό λαό. Το χρωστάει στους ψηφοφόρους της. Αλλά κυρίως σε αυτούς που παραπλανήθηκαν από την πατριδοκαπηλευτική και λαικιστική ρητορία της ηγεσίας της ΝΔ για τον Μπουρκγάς Αλεξανδρούπολη.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΕΝΑΣ ΑΓΩΓΟΣ (ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ)ΜΕΤΕΦΕΡΕΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ (ΝΑΜΠΟΥΚΟ) ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ!
ΠΡΑΣΙΝΟ ΞΕΦΤΕΡΙ!!!!!!!!!

Α, ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΝΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΤΕ ΣΤΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚΙΣΤΑΝ!!!!!!!!!
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΣΥΡΑΤΕ ΑΡΟΝ-ΑΡΟΝ ΝΤΕ!!!!!!!!!

ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΠΡΑΣΙΝΕ ΓΚΕΜΠΕΛΣ!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

μήπως ξέρει κανενας από το blogg να μάς πληροφορήσει τι προβλέπουν οι δημοσκοπήσεις για τις επόμενες εκλογές? γιατί αφού εδώ κι ενα χρόνο έχουν αποφασίσει οι δημοσκόποι τι ψηφίζουν 7-8 εκατομμύρια πολίτες με βάση τις απαντήσεις 2000 πολιτών, δέν αρχίζουν σιγά-σιγά τα γκάλοπ για τις επόμενες εκλογές? μάλιστα άν, λέω άν, με αφορμή την προεδρική εκλογή ξαναγίνουν εκλογές τον Μάρτη, έ μάλλον οι δημοσκόποι έχουν αργήσει... ΞΥΠΝΑΤΕ. εμάς μάς θέλουν μόνο και μόνο για να νομιμοποίούμε κάθε φορά τα δημοσκοπικά ευρήματα, που μας κάνουν πλύση εγκεφάλου ανάλογα με το τι θέλουν στην κυβέρνηση οι τραπεζίτες, οι μεγαλομέτοχοι, οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι μεγαλοκαναλάρχες, και οι εκτός συνόρων εταίροι μας. Τώρα φαίνεται προτιμούν ΠΑΣΟΚ. Μου θυμίζει αυτό με τους 29 κατασκευαστές πλυντηρίων που συνιστούν ΣΚΙΠ. ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΝ!!!! Πως σάς φαίνεται η ιδέα μου για τηλεοπτικό σποτάκι? Φανταστείτε μιά εικόνα που στη θέση των κατασκευαστών πλυντηρίου ειναι οι εταιρείες δημοσκοπήσεων και από την άλλη το μοναδικό πολιτικό προϊόν που προτείνουν σ ενα πλήθος ανθρώπων που κοντοστέκεται προβληματισμένοι.... Τί κρίμα να μην ξέρω να ζωγραφίζω....