Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009

Οι ΗΠΑ ανακαλύπτουν τον τσαγκάρη, τον ράφτη και τον φαναρτζή...

Η οικονομική κρίση βλάπτει σοβαρά τη σιλουέτα, σώζει τους προβληματικούς γάμους και δίνει το φιλί της ζωής σε επαγγέλματα υπό εξαφάνιση, όπως οι τσαγκάρηδες! Η θύελλα που σαρώνει την παγκόσμια οικονομία φαίνεται πως δεν προκαλεί κλυδωνισμούς μόνο στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, αλλά και στην ίδια την κοινωνία. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η περίοδος των ισχνών αγελάδων αλλάζει όχι μόνο την καθημερινότητα, αλλά και τη νοοτροπία των Αμερικανών.
Μία πρώτη απροσδόκητη συνέπεια της κρίσης είναι το «πάγωμα» στις εκτελέσεις των θανατοποινιτών. «Το χρήμα και όχι η συνείδηση αναγκάζει τελικά πολλούς πολιτικούς που μέχρι σήμερα τάσσονταν υπέρ της εσχάτης των ποινών να αναθεωρήσουν», σχολιάζουν οι «Times». Αρκετές Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν τη θανατική ποινή. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία της εκτέλεσης κοστίζει δέκα φορές περισσότερο από την ισόβια κράτηση ενός καταδίκου στη φυλακή! Το δρόμο δείχνουν το Κάνσας και το Νέο Μεξικό, που επεξεργάζονται ήδη σχετικές νομοθεσίες.
Μία ακόμη κοινωνική συνέπεια της κρίσης είναι η σημαντική μείωση του αριθμού των διαζυγίων, πολύ απλά επειδή τα ζευγάρια δεν έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να χωρίσουν! Με τη δραματική πτώση της ζήτησης στην αγορά ακινήτων, τα ανδρόγυνα στις ΗΠΑ δύσκολα θα βρουν αγοραστή εάν αποφασίσουν να βγάλουν το σπίτι τους στο σφυρί. «Η ύφεση αναγκάζει πολλά παντρεμένα ζευγάρια να παραμείνουν μαζί και να προσπαθήσουν να γεφυρώ- σουν τις διαφορές τους», λέει ο σύμβουλος γάμου Λάρι Κέρι. Και προσθέτει: «Οταν η οικονομία ακμάζει, οι άνθρωποι τείνουν να διαλύουν πιο εύκολα τις σχέσεις τους. Οταν όμως τα πράγματα ζορίζουν, επιστρέφουν στα βασικά».
Hμέρες fast food...
Στα «βασικά» περιλαμβάνονται προφανώς και οι απλές απολαύσεις της ζωής, όπως το φαγητό. Και ειδικότερα το φτηνό φαγητό των ταχυφαγείων. Το άγχος των δανείων, των απολύσεων, αλλά και της απώλειας του σπιτιού τους «παχαίνει» τους Αμερικανούς, που καταφεύγουν όλο και περισσότερο στην εύκολη λύση του fast food. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι τα McDonald’s στο τέλος του γ’ τρίμηνου του 2008 ανακοίνωσαν κερδοφορία 11%. Τα cheeseburgers -που κοστίζουν πλέον ένα δολάριο στις ΗΠΑ- είναι σαφώς προτιμότερα σε περιόδους κρίσεων από ένα γεύμα σε καλό εστιατόριο.
Ακόμη, την τιμητική τους έχουν οι τσαγκάρηδες, οι ράφτες και τα συνεργεία αυτοκινήτων. Σε μία περίοδο απαγορευτική για την αγορά νέων παπουτσιών, ρούχων και αυτοκινήτων, οι επισκευές παντός είδους γνωρίζουν πρωτόγνωρη άνθηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: