Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Ανατροπή σκηνικού στις εγχώριες αερομεταφορές

Δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά σχεδιάζει η Ryanair η οποία ανακοίνωσε τη δημιουργία βάσης στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και στη Θεσσαλονίκη από όπου θα πετάει προς 6 και 16 προορισμούς αντίστοιχα, βάζοντας τέλος στην μονοκρατορία της Aegean Airlines που πρόσφατα συγχωνεύθηκε με την Olympic Air.


Οι επιτελείς της ιρλανδικής εταιρείας χθες δεν δίστασαν να κάνουν λόγο για «εγχώριο μονοπώλιο το οποίο βλάπτει την Ελλάδα», υποστηρίζοντας επιπλέον ότι «η Αθήνα δεν εξυπηρετείται επαρκώς» κι ότι η ζήτηση «πιέζεται προς τα κάτω λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της μείωσης της χωρητικότητας». 
Παραθέτοντας, μάλιστα, έναν πίνακα σύγκρισης της Αθήνας σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι επικεφαλής της Ryanair ανέφεραν ότι η μέση τιμή στις πτήσεις εσωτερικού (με μία αεροπορική εταιρεία) στην Αθήνα είναι στα 70 ευρώ, όταν στη Μαδρίτη (με έναν αριθμό από 3- 5 εταιρείες) αντιστοιχεί σε 42 ευρώ, στη Βαρκελώνη (3-4 εταιρείες) στα 30 ευρώ, στη Ρώμη (3-4 εταιρείες) στα 38 ευρώ και στο Μιλάνο (3-5 εταιρείες) στα 29 ευρώ.

Η Ryanair ποντάρει αυτή τη στιγμή επιθετικά για τη χώρα μας, με πολύ φθηνά εισιτήρια και τιμές για Αθήνα και Θεσσαλονίκη από 12 ευρώ (για τους μήνες Απρίλιο – Μάιο για την Αθήνα και Φεβρουάριο-Μάρτιο για τη Θεσσαλονίκη). Σημειωτέον ότι οι θέσεις αυτές θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20/1 για την Αθήνα (οι κρατήσεις ξεκινούν από σήμερα), ενώ για τη Θεσσαλονίκη, οι θέσεις θα είναι διαθέσιμες από αύριο έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16/1.

Οι σχέσεις με το ΔΑΑ

Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους αλλάζει στην παρούσα φάση την πολιτική της απέναντι στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με το οποίο μάλιστα βρέθηκε σε διαμάχη προ ολίγων μηνών με... πινγκ πονγκ κατηγοριών, με επίκεντρο, από πλευράς του ιρλανδικού αερομεταφορέα, τις υψηλές τιμές του ελληνικού αεροδρομίου. Μάλιστα το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν φαίνεται να γνώριζε τις προθέσεις της εταιρείας, στελέχη της οποίας συναντήθηκαν τελικά χθες, πριν την αποχώρησή τους από την Ελλάδα, με στελέχη του ΔΑΑ, ως μία πρώτη κίνηση γνωριμίας.

Ακόμη πάντως και τώρα που η απόφαση της ιρλανδικής εταιρείας είναι να επεκτείνει την παρουσία της στη χώρα μας, η διοικητική της ομάδα εξακολουθεί να θεωρεί ότι το Ελ. Βενιζέλος είναι ακριβό για τις εταιρείες, γεγονός το οποίο, όπως αναφέρθηκε χθες, επηρεάζει και τις επιδόσεις του με μεγάλη μείωση της κίνησης κατά την περίοδο 2008- 2013, από τα 16,5 εκατ. επισκέπτες του 2008 στα 12,5 εκατομμύρια το 2013. 

“Το να υποστηρίζεται ότι η κρίση και η οικονομία φταίει για τη μειωμένη κίνηση είναι μία τεμπέλικη απάντηση», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair κ. Ντέιβιντ Ο' Μπράιαν, υποστηρίζοντας ότι για το 2014 και μόνο για το Ελ. Βενιζέλος, θα προστεθούν σε ετήσια βάση 1,2 εκατομμύρια επιβάτες από τη νέα αεροπορική βάση που θα λειτουργήσει τον ερχόμενο Απρίλιο η Ryanair, δημιουργώντας 1.200 θέσεις απασχόλησης, έμμεσες και άμεσες. 
Αντίστοιχα, από τη νέα βάση της Θεσσαλονίκης, θα εξυπηρετούνται συνολικά 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με 212 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση, στοχεύοντας στη διακίνηση άνω του 1,6 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως και δημιουργώντας 1.600 θέσεις εργασίας.
Με ορίζοντα το 2015 και δεδομένου ότι η εταιρεία θα έχει διευρύνει τον στόλο της διεθνώς, στο πλαίσιο των νέων παραγγελιών για 175 νέα αεροσκάφη, μπορεί να αυξήσει τους επιβάτες της στα 4 εκατομμύρια στην ελληνική αγορά. 

Η συνολική επένδυση της Ryanair στη χώρα μας, συμπεριλαμβανομένης και της βάσης των Χανίων, αντιστοιχεί στα 280 εκατ. δολάρια, με μία συνολική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, όπως ανέφεραν οι επιτελείς της στα 500 εκατ. ευρώ/ ετησίως.

Τα δρομολόγια

Η Ryanair ανακοίνωσε πως θα σταθμεύσει δύο αεροσκάφη στο «Ελ. Βενιζελος» τα οποία θα εκτελούν από τον Απρίλιο έξι δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Πάφο, Λονδίνο και Μιλάνο.
Συνολικά από το Ελ. Βενιζέλος θα γίνονται 154 πτήσεις εβδομαδιαίως και τα δρομολόγια καθημερινά θα έχουν ως εξής:
  • 10 ημερήσιες πτήσεις προς Θεσσαλονίκη
  • 4 ημερήσιες πτήσεις προς Χανιά
  • 2 ημερήσιες πτήσεις προς Ρόδο
  • 2 ημερήσιες πτήσεις προς Λονδίνο (Στάνστεντ)
  • 2 ημερήσιες πτήσεις προς Πάφο
  • 2 ημερήσιες πτήσεις προς Μιλάνο (Μπέργκαμο).
Φυσικά η αεροπορική εταιρεία εκμεταλλεύεται το χαμηλό της κόστος και προσφέρει εισιτήρια στην τιμή των 12 ευρώ έως τις 20 Ιανουαρίου για τα ταξίδια που θα πραγματοποιηθούν από το «Ελ. Βενιζέλος» τον Απρίλιο και το Μάιο ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού διεθυντή της Ντέιβιντ Ο' Μπριεν η νέα βάση στην Αθήνα θα προσφέρει πάνω από 1.200 νέες θέσεις εργασίας.
Ωστόσο το μεγάλο «οπλοστάσιο» της Ryanair θα είναι η νέα βάση της στην Θεσσαλονίκη όπου θα σταθμεύει μόνιμα ένα αεροσκάφος και θα εξυπηρετούνται 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με 212 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση.
Συγκεκριμένα η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται με απευθείας πτήσεις με τους παρακάτω προορισμούς:
  • Αθήνα
  • Χανιά
  • Πάφο
  • Βαρσοβία
  • Στοκχόλμη (Skavsta)
  • Όσλο (Rygge)
  • Βρέμη
  • Ντύσελντορφ
  • Φραγκφούρτη
  • Βάδη
  • Μιλάνο
  • Πίζα
  • Ρώμη (Τσιαμπίνο)
  • Βαρκελώνη (Ζιρόνα)
  • Βρυξέλλες
  • Λονδίνο (Στάνστεντ).
Για τη Θεσσαλονίκη η Ryanair προσφέρει ανάλογο πακέτο εισιτηρίων στα 12 ευρώ για τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο το οποίο θα είναι διαθέσιμο ως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16 Ιανουαρίου.

Τι απαντά η Aegean Airlines

Για πλήρη λειτουργία του ανταγωνισμού στις ελληνικές αερομεταφορές κάνει λόγο η Aegean Airlines σημειώνοντας πως αυτός ήταν και ο λόγος οδήγησε στη συνένωση δυνάμεων με την Olympic Air, «ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας, για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα, που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης:

Η σημερινή ανακοίνωση της Ryanair που αφορά στη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνει τη λειτουργία μιας απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, γεγονός που πάντοτε ισχυριζόταν η AEGEAN. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που η συνένωση δυνάμεων των 2 ελληνικών αερομεταφορέων, της AEGEAN με την Olympic Air, ήταν απαραίτητη ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας, για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα, που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, μετά την ολοκλήρωση της συνένωσης, διαθέτουμε πλέον και τα ποσοτικά εχέγγυα για να ανταγωνιστούμε και να αναπτυχθούμε περαιτέρω.

Είναι επίσης πολύ θετικό, ότι η σταθεροποίηση της χώρας μας και η σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, την καθιστούν πλέον πιο ελκυστική για επιπλέον δραστηριοποίηση ξένων αερομεταφορέων. 
Η AEGEAN έχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια, με 8 βάσεις στο κέντρο και την Περιφέρεια της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά σε πολύ δύσκολες εποχές στην στήριξη και ανάπτυξη του τουρισμού. 
Παράλληλα, τόσο πριν όσο και μετά τη συνένωση με την Olympic Air, η AEGEAN έχει προσφέρει νέες πολιτικές χαμηλότερων ναύλων, όπως τις GoLight και Flex, που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013. 
Οι πρωτοβουλίες αυτές βελτίωσαν σημαντικά το κόστος εισιτηρίου για τον Έλληνα καταναλωτή, τόσο στα κύρια δρομολόγια εσωτερικού, όσο και στις μικρές άγονες γραμμές. 
Άλλωστε, για τον λόγο αυτό, η σωρευτική κίνηση των 2 εταιρειών στο εσωτερικό παρουσίασε σημαντική αύξηση 15% το δίμηνο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια συνεχούς ύφεσης και μείωσης. 
Οι καταναλωτές το ξέρουν και το νιώθουν ήδη. Συνεχίζουμε δυναμικά με τα νέα δρομολόγια που έχουμε ανακοινώσει, έχοντας συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τις προκλήσεις φέρνοντας νέα οφέλη τόσο στους επιβάτες μας, όσο και στην οργάνωση και το προϊόν της εταιρείας μας.

πηγές: newmoney.gr, koolnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: