Τρίτη, 31 Δεκεμβρίου 2013

Προσπαθείστε να φάτε στεγνά, ακόμη και σε ένα Γιορτινό Πάρτυ [διατροφή]

Θα πας σε γιορτινό πάρτυ? Σου έχουμε έτοιμες τις στρατηγικές υγιεινής διατροφής που θα χρειαστείς για να πετύχεις την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο να το παρακάνεις και στο να γυρίσεις σπίτι πεινασμένος. -Elizabeth Ward, M.S., R.D ...


Ε1: Είναι έξυπνο να παραλείψω το βραδυνό αν πρόκειται να πάω σε γιορτινό πάρτυ?
Όχι, ποτέ μην πάς σε πάρτυ πεινασμένος. Φτάνοντας πεινασμένος θα φέρεις καταστροφή. Φάε τακτικά γεύματα κατά τη διάρκεια της μέρας, μην παραλείψεις πρωϊνό, μεσημεριανό ή βραδυνό. Πριν την έξοδο, φάε ένα σνακ με πρωτεϊνη και έναν σύνθετο υδατάνθρακα όπως το καλομαγειρεμένο αυγό με μερικά κράκερ ολικής άλεσης, ή ένα ρόφημα με φρούτα και ελληνικό γιαούρτι, για να πάρεις ενέργεια. Επίσης, ξεκίνα τη βραδυά με ένα μη-αλκοολούχο ποτό για να ξεδιψάσεις. Μετά άλλαξε την μπύρα σου, κρασί, ή κοκτέιλ με νερό για να μειώσεις την πρόσληψη σε αλκοόλ, να περιορίσεις τις θερμίδες και να μην αφυδατωθείς.



Ε2: Τα πιο πολλά φαγητά για πάρτυ είναι γεμάτα υδατάνθρακες και λιπαρά. Πως μπορώ να τα μηδενίσω σε πρωτεϊνη σε ένα γιορτινό βραδυνό?
Διάλεξε να φας πρώτα πρωτεϊνούχα φαγητά για να μην το παρακάνεις με τους καθαρούς υδατάνθρακες, όπως τα κράκερ, τα ψωμάκια και τα μπισκότα. Διάλεξε αυτά που είναι χαμηλότερα σε λιπαρά και πλούσια σε πρωτεϊνες, όπως οι γαρίδες, το μοσχαρίσιο φιλέτο, τα πουλερικά, τα αυγά και τα φασόλια. Απόφυγε τα λιπαρά κρέατα, τα κρεατικά και πουλερικά με παχυντικές σάλτσες και τα επεξεργασμένα κρέατα όπως τα μικρά χοτ-ντογκ και τα αλλαντικά.

Ε3: Το ίδιο ισχύει και για τα λαχανικά: Ποιά ορεκτικά ή πιάτα θα με βοηθήσουν να εφοδιαστώ με φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά χωρίς να πάρω τόνους έξτρα λίπους?
Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά που δεν περιέχουν παχυντικές επικαλύψεις, όπως τυρί και κρέμα γάλακτος, είναι καλές επιλογές. Σε φουσκώνουν εξαιτίας των ινών και της υψηλής περιεκτικότητας σε νερό. Όταν συνδυάζεις αυτές τις τροφές με πρωτεϊνη αυξάνεις την ικανοποίηση ανάγκης για φαγητό.



Ε4: Υπάρχουν θερμιδικές παγίδες τις οποίες θα έπρεπε να γνωρίζω, ξέρεις αυτά τα πιάτα που ακούγονται καλές επιλογές αλλά είναι κατά βάση κακές ιδέες?
Οι σαλάτες μπορεί να έχουν αυξημένες θερμίδες όταν είναι γεμάτες επεξεργασμένα κρέατα και τυριά και κολυμπάνε στην σάλτσα. Και οποιοδήποτε πιάτο με την λέξη "της κατσαρόλας" συνήθως δεν είναι καλή ιδέα. Όσον αφορά τα ορεκτικά, το γκουακαμόλε είναι υγιεινή επιλογή, αλλά υψηλό σε λιπαρά, γι' αυτό φάε μικρή ποσότητα. Οι ξηροί καρποί είναι μια ακόμη υγιεινή τροφή που μπορεί να σε γεμίσει θερμίδες όταν φας πολύ. Αρκέσου σε μια μικρή χούφτα.

Ε5: Είναι μια ειδική περίσταση, οπότε θα ξεφύγω λίγο. Πως μπορώ να απολαύσω κάτι γλυκό χωρίς να παρεκτραπώ πολύ από τους στόχους σωστής διατροφής?
Φάε μόνο ότι αγαπάς. Εξέτασε τα γλυκά και αποφάσισε ποιό είναι αυτό. Πάρε μια μικρή ποσότητα και μείνε συγκεντρωμένος. Οι πρώτες λίγες μπουκιές από οποιοδήποτε φαγητό είναι οι καλύτερες, οπότε μην παρεκτραπείς. Απόλαυσέ το και μην τα παρατήσεις και παραδοθείς.

Ε6: Αν πρόκειται να πιω ένα ή δύο ποτά, ποιά είναι η καλύτερη επιλογή? Μπύρα ή λικέρ?
Η ελαφρυά μπύρα θα έλεγα. Χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο για να την πιεις άρα πίνεις λιγότερο συνολικά. Αλλά μην το παρακάνεις: Το αλκοόλ σε ξεγελά που σημαίνει ότι μπορεί να σε κάνει να πεινάσεις και να σου χαλάσει τα πρόγραμμα.

http://www.muscleandfitness.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: