Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Κυριάκος Μητσοτάκης:"Εμένα δε με στηρίζει κανείς κι εχω το κεφάλι μου ήσυχο"

Την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου, ο υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για την ...
.... κυβέρνηση και τις πολιτικές της, για τη δομή του κόμματός του και τις εσωκομματικές εκλογές της Κυριακής.

Για τις εξελίξεις στην εκλογική διαδικασία της Νέας Δημοκρατίας
«Εγώ δεν ξέρω αν υπήρξε τέτοια διαρροή (σσ  για τη στήριξη της υποψιότητας Μεϊμαράκη από τον Κ.Καραμανλή) αυτό και δεν ασχολούμαι πολύ με το θέμα αυτό. Και λέω μια απλή κουβέντα, όποιος έχει κάτι να πει να το πει δημόσια. Και κλείνω τη συζήτηση εκεί. 
Από τη στιγμή που δεν έχω ακούσει καμία δημόσια τοποθέτηση δεν μπορώ να τοποθετούμαι επί διαρροών, πόσο μάλλον όταν γνωρίζουμε καλά ότι στους κύκλους, κυκλοφορούν πολύ συχνά πρόσωπα τα οποία θα θέλουν να κάνουν το δικό τους παιχνίδι και τη δικιά τους σπέκουλα. Γι’ αυτό, επειδή εγώ δεν μπορώ να τοποθετούμαι επί διαρροών και επί δηλώσεων κύκλων, ζητώ από οποιονδήποτε έχει κάτι να πει, να το πει ανοιχτά και δημόσια. Αν δεν ειπωθεί τίποτα ανοιχτά και δημόσια, θεωρώ ότι δεν υφίσταται. Εμένα δεν με υποστηρίζει κανείς πάντως, οπότε έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα υποδείξει στον Καραμανλή τι πρέπει να κάνει. Νομίζω ότι το θέμα έχει λήξει. Θα κάνουμε τη Νέα Δημοκρατία ένα ανοιχτό δημοκρατικό, συμμετοχικό κόμμα. Σήμερα απέχει από αυτό τον χαρακτήρα. 
Είμαστε ένα κόμμα με φεουδαρχικές δομές, μια πολύ βαριά οργάνωση που παραπέμπει στη δεκαετία του ’70 και κυρίως ένα κόμμα που έχει πάψει να παράγει πολιτική και το οποίο δεν υποδέχεται ούτε νέες ιδέες, ούτε νέα πρόσωπα. Αυτά πρέπει να αλλάξουν στη Νέα Δημοκρατία. 
Η νεολαία κι αυτή απέχει ή στηρίζει περισσότερα τον ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά; Eν μέρει γιατί χάσαμε τη μάχη των ιδεών από την Αριστερά και διότι πάψαμε να παράγουμε εφαρμοσμένη πολιτική, η οποία θα πείσει τους πολίτες ότι η πολιτική ξαναέχει νόημα και περιεχόμενο και άρα μπορεί να τους λύσει τα δικά τους προβλήματα. 
Εγώ θεωρώ απολύτως βέβαιο, ότι σε περίπτωση που κερδίσω, και δίνω αυξημένες πιθανότητες σε αυτό το ενδεχόμενο, ότι θα συνυπάρξω μια χαρά με τους τρεις συνυποψηφίους μου. 
Δεν έχω διαταράξει τις προσωπικές μου σχέσεις με κανέναν, τους σέβομαι, τους εκτιμώ και θα ζητήσω να σεβαστούν την εντολή της κοινωνίας της Νέας Δημοκρατίας και είμαι απολύτως σίγουρος ότι θα το κάνουν. Εγώ δε θα φύγω, πρώτον και εκτιμώ ότι δεν θα φύγει κανείς και θα σας πω γιατί δεν θα φύγει κανείς. 
Διότι η εντολή θα είναι ισχυρή και διότι με έναν ΣΥΡΙΖΑ απέναντι μας, ο οποίος θα πιέζεται πολύ και οποίος-θυμηθείτε αυτό το οποίο σας λέω-θα αρχίζει να καταρρέει και δημοσκοπικά-θα αποτυπώνεται αυτό το απίστευτο κυβερνητικό αλαλούμ και στις μετρήσεις της κοινής γνώμης, η Νέα Δημοκρατία θα προβάλει πολύ σύντομα ως αξιόπιστη εναλλακτική πολιτική δύναμη. 
(Ποιος σας είπε ότι ) Αν εγώ εκλεγώ δεν θα καταστήσω τη Νέα Δημοκρατία ελκυστική για πολίτες, ενδεχομένως και για στελέχη τα οποία σήμερα συντάσσονται με άλλους πολιτικούς χώρους. Ποιος σας είπε ότι αυτός δεν είναι κεντρικός στρατηγικός μου στόχος; Προς τα πού θα κατευθυνθεί η Νέα Δημοκρατία, προς το κέντρο, προς τα δεξιά δεν έχει περιθώρια»
Για τις αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων
«Εγώ επέμεινα στην αξιολόγηση και στην αξιοκρατία, ακριβώς γιατί θέλω να δώσω παραπάνω ευκαιρίες στους άξιους δημοσίους υπαλλήλους και υπάρχουν πάρα πολλοί τέτοιοι. 
Καταρχάς δεν διώχνουμε κανέναν, το ζήτημα των απολύσεων έχει τελειώσει-να το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Αλλά θέλουμε αξιολόγηση και οι όποιες αυξήσεις μπορούν να δοθούν, να δοθούν ως αποτέλεσμα αξιολόγησης, όχι οριζόντια. Και πάντως να μην δοθούν στους κομματικούς στρατούς που περιστοιχίζονται γύρω από το υπουργικά γραφεία, διότι αυτό κάνει το νομοσχέδιο. 
Πέραν του ότι αυξάνει τη μισθολογική δαπάνη κατά 150 εκατομμύρια σε μια εποχή που δεν έχουμε φάρμακα στα νοσοκομεία και αυτό είναι πολιτική επιλογή πολύ συγκεκριμένη αυτής της κυβέρνησης, τις μεγαλύτερες αυξήσεις τις δίνει στους συμβούλους των Υπουργών και στους διευθυντές των υπουργικών γραφείων. 
Αυτό είναι αδιανόητο και αν δείτε το νομοσχέδιο το οποίο κατετέθη στη Βουλή, είναι μια σειρά από μικροκομματικές διευθετήσεις. Σχεδόν τα πιο πολλά αιτήματα τα οποία τακτοποιούνται τώρα από τον ΣΥΡΙΖΑ είχαν προσγειωθεί κατά καιρούς στο υπουργικό μου γραφείο. Και είχα πει όχι σε όλα, διότι ήταν ρουσφετολογικά αιτήματα»
Για τον κ. Τσίπρα και το ενδεχόμενο συνεργασίας
«Αυτό το οποίο δεν μπορώ να παρακολουθήσω είναι τον τραγέλαφο μιας κυβέρνησης η οποία υπογράφει τη σύμβαση παραχώρησης για τα αεροδρόμια την ίδια στιγμή που αυτός ο ανεκδιήγητος Υπουργός της, λέει πόσο πολύ πονάει και πόσο πολύ δακρύζει που πρέπει να υλοποιήσει αυτή τη σύμβαση στην οποία δεν πιστεύει. 
Είχα πει και χθες, αν πονάει τόσο πολύ να πάρει ένα ponstan και να τον στείλει σπίτι του ο πρωθυπουργός. Και εν πάση περιπτώσει υπάρχει πάντα και το καταφύγιο της παραίτησης. Αμάν πια με αυτή την εξάρτηση με την καρέκλα. 
Η απάντηση είναι να το δω πρώτα. Εγώ δεν λέω ότι θα απορρίψω a priori οποιαδήποτε παρέμβαση. Εμείς θα είμαστε απέναντι σε αυτή την κυβέρνηση, διότι το κεντρικό της πρόταγμα το πολιτικό οδηγεί τη χώρα στη λάθος κατεύθυνση. 
Επιμέρους παρεμβάσεις οι οποίες είναι στη σωστή κατεύθυνση, ιδιωτικοποιήσεις π.χ. θα στηρίζουμε, απελευθερώσεις αγορών θα στηρίζουμε. Το ασφαλιστικό είναι το πιο σύνθετο από τα προβλήματα από τα οποία θα έχουμε μπροστά μας.
 Επιφυλάσσομαι να δω τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις τις οποίες θα φέρει η κυβέρνηση. Να ψάξει αλλού δεκανίκια ο κ. Τσίπρας. Εγώ με τον κ. Τσίπρα αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι δεν πληρούνται οι δύο βασικές προϋποθέσεις για να έχουμε οποιανδήποτε συνεννόηση. 
Η πρώτη είναι εμπιστοσύνη, δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στον κ. Τσίπρα-είναι κατά συρροή ψεύτης. Λυπάμαι που το λέω αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα και θέλει να χειρίζεται την αντιπολίτευση στα πλαίσια του δικού του επικοινωνιακού παιχνιδιού. 
Δεν έχει καμία διάθεση να βρει πραγματικό πεδίο συνεννόησης με την αντιπολίτευση. Υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα εμπιστοσύνης. Υπάρχει και ένα δεύτερο πρόβλημα πιο ουσιαστικό, ότι δεν συμφωνούμε στις κεντρικές μας πολιτικές επιλογές. 
Δεν μπορώ να δω κανένα περιθώριο συνεργασίας της Νέας Δημοκρατίας με τον κ. Τσίπρα. Και εν πάση περιπτώσει, όπως σας είπα, το Σύνταγμα μας προβλέπει κυβέρνηση και αντιπολίτευση».
Για τον Άδωνι Γεωργιάδη
«Ήταν ένας πολύ καλός Υπουργός, είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία, δεν θεωρώ ότι μπορεί να είναι πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας»
Θα γίνουν κανονικά οι εκλογές; Που ψηφίζω; Έχουν αλλάξει οι κάλπες; Στο δεύτερο γύρο τι γίνεται; Η ομάδα εθελοντών του...
Δημοσιεύτηκε από Kyriakos Mitsotakis στις Πέμπτη, 17 Δεκεμβρίου 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια: