Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν οραματίζομαι μία Νέα Δημοκρατία με διαχωρισμούς

«Η εκλογική μάχη της 10ης Ιανουαρίου ξεκινά από την αρχή. Δεν είμαι ούτε φαβορί, ούτε αουτσάιντερ» δήλωσε στον Βήμα 99,5 ο υποψήφιος πρόεδρος της ...
.... ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι το αποτέλεσμα του α' γύρου έδειξε ότι το 60% των ψηφοφόρων ζητεί την ανανέωση του κόμματος.
«Δεν οραματίζομαι μία ΝΔ με διαχωρισμούς» είπε, σχολιάζοντας παρατηρήσεις περί αναμέτρησης καραμανλικών-μητσοτακικών» στις 10 Ιανουαρίου. «Αυτοί οι διαχωρισμοί ανήκουν στον προηγούμενο αιώνα» επανέλαβε.

«Εάν δεν πίστευα ότι είμαι ο πιο κατάλληλος να ηγηθώ του κόμματος δεν θα διεκδικούσα την προεδρία» τόνισε, επισημαίνοντας ότι οι θέσεις του, σε σχέση με τις θέσεις του κ. Μεϊμαράκη, είναι πολύ πιο συγκεκριμένες για το πώς θα ανανεωθεί η ΝΔ και πως ο ίδιος δεν έχει κρύψει ποτέ την «αλλεργία» του σε οποιονδήποτε λαϊκισμό.

«Το εκλογικό αποτέλεσμα ξεπέρασε και τις δικές μου προσδοκίες καθώς ξεκίνησα με χαμηλά ποσοστά» υποστήριξε, επαναλαμβάνοντας ότι η ενότητα της ΝΔ δεν κινδυνεύει και πως εάν χάσει τις εκλογές θα στηρίξει τον Β.Μεϊμαράκη.

«Αν θέλουμε να κάνουμε τη ΝΔ κεντροδεξιά του 40% θα πρέπει να μάθουμε να γεφυρώνουμε τις διαφορές που έχει ένας κεντροδεξιός με έναν δεξιό» συμπλήρωσε, ενώ ευχαρίστησε τους 400.000 ψηφοφόρους που συμμετείχαν στη διαδικασία.

«Δεν επεδίωξα συνεργασίες, έτσι θα πορευτώ και τώρα. Είμαι ανοιχτός σε όλους αλλά δεν κάνω συμφωνίες» τόνισε. 

Σχολιάζοντας τη στήριξη που του παρείχε ο Αδ.Γεωργιάδης, ο οποίος αναδείχθηκε τέταρτος στις εκλογές της 20ής Δεκεμβρίου, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Με τον Άδωνι μας ενώνουν πολύ περισσότερα από ότι μας χωρίζουν. Τον σέβομαι,τον εκτιμώ και είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία ως υπουργοί».

Παράλληλα, εμφανίστηκε θετικός στο ενδεχόμενο τηλεμαχίας με τον Β.Μεϊμαράκη, επισημαίνοντας ότι είχε ταχθεί υπέρ της δημόσιας συζήτησης από τον α' γύρο.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο.
Για το δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών στη Ν.Δ
«Δεν αισθάνομαι ούτε φαβορί, ούτε αουτσάιντερ, θεωρώ ότι όπως είπατε η εκλογή αυτή αρχίζει από το μηδέν. Δεν έχω μιλήσει με τον κ. Τζιτζικώστα, ούτε με τον κ. Μεϊμαράκη. Με πήρε τηλέφωνο ο Άδωνις Γεωργιάδης για να μου πει ότι θα με στηρίξει. Δεν με εξέπληξε, να σας πω, αυτή η επιλογή του Άδωνι. Παρ’ ότι προερχόμαστε από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες, νομίζω ότι και οι δυο δώσαμε με πάθος τη μάχη για να επικρατήσουν και πάλι οι ιδέες της κεντροδεξιάς. Είχα συνεργαστεί εξάλλου μαζί του πάρα πολύ καλά, όσο ήταν Υπουργός. Τον θεωρώ έναν πολύ άξιο και αποτελεσματικό πολιτικό. Από ‘κει και πέρα τολμώ να σας πω μην θεωρείτε ούτε δεδομένες τις ψήφους που πήρε κάποιος στον πρώτο γύρο. Δηλαδή, μην θεωρείτε δεδομένο ότι κάποιος μπορεί να ψήφισε κάποιον στον πρώτο γύρο και ντε και καλά θα πάει να ψηφίσει το ίδιο πρόσωπο και στον δεύτερο».
Για το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου
«Καταρχάς το αποτέλεσμα έδειξε ότι το 60% των πολιτών που προσήλθαν να ψηφίσουν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ζητούν κάποιου είδους ανανέωση. Διότι, τρεις υποψήφιοι εξέφρασαν την ανάγκη για ουσιαστική ανανέωση και όχι μόνο ηλικιακή. Μίλησαν για την ανάγκη να αλλάξουν πολλά πράγματα στη Νέα Δημοκρατία. Ο κ. Μεϊμαράκης ήταν πιο πού στην γραμμή της σταθερότητας, που για μένα σταθερότητα σημαίνει επί της ουσίας στασιμότητα. Άρα υπάρχει ένα αίτημα το οποίο αποτυπώθηκε ξεκάθαρα από την κάλπη. Τώρα πως αυτοί οι πολίτες θα κατανείμουν την επιλογή τους στον δεύτερο γύρο, αυτό δεν το γνωρίζω».
Για… Καραμανλικούς, Μητσοτακικούς, Μεϊμαρακικούς, Σαμαρικούς
«Πιστεύω ότι οι διαχωρισμοί σε Καραμανλικούς, Μητσοτακικούς, Μεϊμαρακικούς, Σαμαρικούς είναι διαχωρισμοί που-επιτρέψτε μου πραγματικά-πιστεύω πια ανήκουν στον προηγούμενο αιώνα. Δεν φαντάζομαι και δεν οραματίζομαι μια τέτοια Νέα Δημοκρατία. Μπορεί κάποιοι μηχανισμοί να εξακολουθούν να θεωρούν ότι πρέπει να αυτοπροσδιοριζόμαστε, να ετεροπροσδιοριζόμαστε μάλλον, με βάση τις προσωπικές σχέσεις που μπορεί να έχουμε. Για μένα αυτοί οι διαχωρισμοί ανήκουν στο παρελθόν».
Για την στήριξη από άλλα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας
«Είναι δικαίωμα όλων των στελεχών να ταχθούν και να στηρίξουν όποιον υποψήφιο θεωρούν ότι είναι ο πιο κατάλληλος. Θυμίζω ότι εμένα δεν με στήριξε κανείς. Εγώ έφτασα στο 30% χωρίς να έχω τη στήριξη κανενός βουλευτή και σίγουρα δεν είχα τη στήριξη του κομματικού μηχανισμού. Δεν υπήρξε κανένα σύστημα το οποίο να με στήριξε εμένα, αυτό νομίζω ότι είναι γνωστό. Λέω ότι η εποχή που πίστευε κανείς ότι μπορούσε να εκλεγεί σε μια ανοιχτή διαδικασία, στηριζόμενος σε όλων των ειδών τα συστήματα έχει παρέλθει. Και η δικιά μου εκλογή είναι η καλύτερη απάντηση στα συστήματα και στους μηχανισμούς. Και εγώ προφανώς έχω ένα δίκτυο ανθρώπων οι οποίοι με πιστεύουν και με εμπιστεύονται, δεν είναι όμως ένα παραδοσιακό σύστημα. Είναι άνθρωποι που πραγματικά πιστεύουν σε αυτά τα οποία λέω και έχω πολύ συγκεκριμένες θέσεις για το πώς θα ανανεώσω τη Νέα Δημοκρατία. Έχω, νομίζω τεκμηριώσει πιο πειστικά την ανάγκη η Νέα Δημοκρατία να γίνει ένα σύγχρονο, κεντροδεξιό κόμμα και να απευθυνθεί πραγματικά στον μεσαίο χώρο. Διότι, δεν έχω κρύψει ποτέ την αλλεργία που έχω σε οποιονδήποτε λαϊκισμό. Έχω μιλήσει πάρα πολύ συγκεκριμένα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, για το πώς θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε ως τώρα κι έτσι πιστεύω ότι είμαι σαφώς ο πιο κατάλληλος να αντιμετωπίσω τον κ. Τσίπρα σε μια επόμενη εκλογική αναμέτρηση και να τον κερδίσω».
Για τους κ. Μεϊμαράκη, Τζιτζικώστα και τo ενδεχόμενο debate.
«Δεν αποκαλώ παλαιοκομματικό κανέναν, αυτός είναι δικός σας χαρακτηρισμός. Εάν δεν πίστευα ότι είμαι πιο κατάλληλος από τον κ. Μεϊμαράκη να ηγηθώ της Νέας Δημοκρατίας, δεν θα ήμουν υποψήφιος. Και θέλω να τονίσω ότι όποιο και να είναι το εκλογικό αποτέλεσμα εννοείται ότι θα το σεβαστώ απόλυτα και εννοείται ότι θα είμαι αρωγός του κ. Μεϊμαράκη στην περίπτωση που αυτός κερδίσει. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία επ’ αυτού και η ενότητα της Νέας Δημοκρατίας δεν κινδυνεύει.
(Περισσότερη βοήθεια από την αδελφή σας περιμένετε;) Όπως σας είπα δεν επένδυσα στη δημόσια στήριξη κανενός στελέχους στη Νέα Δημοκρατία, το ίδιο κάνω και τώρα. Αν υπάρχουν στελέχη που θα με στηρίξουν, θα το κάνουν με δικιά τους πρωτοβουλία. Με τον κ. Σαμαρά όχι δεν έχω μιλήσει. Όπως το έκανε ο Άδωνις Γεωργιάδης, ενδεχομένως να υπάρχουν κι άλλα στελέχη που θα με στηρίξουν.
(Για τη πρόσκληση σε συζήτηση) Βεβαίως ανταποκρίθηκα θετικά, σε οποιαδήποτε δημόσια συζήτηση (θα ανταποκριθώ). Δεν το γνωρίζω αυτό (θετική απάντηση Μεϊμαράκη σε debate). Εγώ είχα ζητήσει δημόσια συζήτηση και στον προηγούμενο κύκλο, πριν τον πρώτο γύρο όταν ήμασταν τέσσερις υποψήφιοι. Προφανώς και δεν θα αρνηθώ οποιαδήποτε δημόσια συζήτηση τώρα. Όχι, δεν έχω καμία (άποψη για την πρόθεση ψήφου του Τζιτζικώστα). Όπως σας είπα δεν μπαίνω σε συζητήσεις τέτοιες. Όποιος θέλει είναι ανοιχτός να εκφραστεί και να στηρίξει όποιον υποψήφιο θέλει».
Για την αξιοποίηση στελεχών σε πιθανή νίκη του
«Δεν μπαίνω σ’ αυτή τη λογική (για τοποθέτηση Μεϊμαράκη ως αντιπροέδρου σε περίπτωση νίκης του ιδίου). Θα αξιοποιήσω αυτούς που θεωρώ ότι είναι οι πιο κατάλληλοι για να οδηγήσουμε τη Νέα Δημοκρατία στην επόμενη μέρα. Δεν έχω κρύψει την εκτίμηση μου για τον κ. Γεωργιάδη, το είχα κάνει πολύ πριν ο ίδιος με στηρίξει δημόσια».

Δεν υπάρχουν σχόλια: