Σάββατο, 6 Φεβρουαρίου 2016

Το βασίλειο των social media

Βασικό μέσο για την πρόσβαση των ελλήνων χρηστών του Ιντερνετ στα social media αποτελούν πλέον τα ...... έξυπνα κινητά τηλέφωνα!
Περίπου 62% των χρηστών του Διαδικτύου που μπαίνουν καθημερινά στο facebook το κάνουν πλέον μέσω smartphones, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τρεις άξονες: Στη χρήση των social media (facebook, YouTube, twitter), στη χρήση των μηχανών αναζήτησης και στην ανταπόκριση των ψηφιακών καταναλωτών σε ενέργειες e-mail marketing.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη χρήση των social media, από την έρευνα του ELTRUN προέκυψε ότι τo 50%, ένας στους δύο χρήστες του facebook, το χρησιμοποιεί απλώς για να παρακολουθεί τις εξελίξεις. Το υπόλοιπο 50%, δήλωσε πως οι βασικές κινήσεις του όταν μπαίνει στο facebook για να αλληλεπιδράσει με τους φίλους του είναι: like (58%), chat (54%), share (20%), ενώ μόνο το 8% ανέφερε ότι προβαίνει σε ενέργειες uploading photos και tagging προϊόντων.
Σύμφωνα με την έρευνα, αρχίζει πλέον να καταγράφεται μια καινούργια τάση η οποία αφορά την αλληλεπίδραση των χρηστών του facebook με τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, οι χρήστες που κάνουν like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο ανέρχονται ήδη σε 19%, ενώ like σε σελίδες εταιρειών και προϊόντων κάνουν 12% και 8%, αντίστοιχα.  
Παράλληλα, οι χρήστες ενώ δηλώνουν πιο ώριμοι ως προς την χρήση του facebook, οι  σημαντικότερες ανησυχίες τους όταν σερφάρουν σε αυτό αφορούν: την αξιοπιστία των ειδήσεων - πληροφοριών που λαμβάνουν (45%), το χάσιμο πολύτιμου χρόνου (23%), την παραβίαση της προσωπικής ζωής (20%) και την απομάκρυνση από φίλους και γνωστούς (8%).

Το YouTube. Το επόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με έντονη χρήση μέσω smartphones είναι το YouTube. Οι χρήστες ανέφεραν ότι σε ποσοστό 92% το χρησιμοποιούν για ακρόαση ραδιοφώνου. Ωστόσο, σημαντικός είναι και ο αριθμός εκείνων (67%) που δηλώνουν ότι κάνουν skip στις διαφημίσεις του YouTube. Επίσης οι χρήστες που χρησιμοποιούν συνδυασμένα το YouTube με το facebook ανέρχονται ήδη στο 41%, δηλώνοντας ότι κυρίως αναζητούν videos στο YouTube, προκειμένου να τα αναρτήσουν στο facebook.

Το Twitter. Σε ανοδική τροχιά στη χώρα μας βρίσκεται και το twitter, με έναν στους τέσσερις κατόχους smartphones να δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί για να παρακολουθεί τις εξελίξεις. Η χρήση του, σύμφωνα με την έρευνα, ενισχύθηκε από το περασμένο καλοκαίρι, με την επιβολή των capital controls. Οπως αναφέρεται συγκεκριμένα, «στο διάστημα αυτό το 45% των χρηστών αντιλήφθηκε ότι το twitter μπορούσε να καλύψει την ανάγκη τους για άμεση ενημέρωση για τις εξελίξεις ταυτόχρονα από διαφορετικές πηγές».

Στο μεταξύ, οι έλληνες χρήστες του Ιντερνετ δηλώνουν εξοικειωμένοι και με τις μηχανές αναζήτησης τοποθετώντας τη χρήση τους στη δεύτερη θέση στους λόγους σερφαρίσματος στο Διαδίκτυο. Το συγκεκριμένο μέσο αναδεικνύεται σε καθολικό μέσο αναζήτησης, αφού 8 στους 10 χρήστες ανέφεραν ότι «επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων».

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: