Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2016

Dress code αγροτικής διαδήλωσης

Σαν μπουγάδα απλώθηκε το Σαββατοκύριακο στο μπουγαδόσχοινο των social media. Αναφέρομαι στην ενδελεχή ενδυματολογική και στυλιστική ανάλυση των αγροτών στο Σύνταγμα που ...... έγινε από τους διαδικτυακούς δημοσιολογούντες, και των δυο φύλων, με επιμέλεια και εμβρίθεια τουλάχιστον αρχισυντάκτριας μόδας στη «Vogue». Από το «Ο διάβολος φορούσε Prada» στο «Ο διάβολος κρατούσε γκλίτσα» one way ticket με τρακτέρ. 
Τα κρητικά σαρίκια, τα παντελόνια παραλλαγής, οι βράκες, τα σιγκούνια, οι κάπες, οι κατσουνομαγκούρες, τα μουστάκια και οι μπαρμπέτες έγιναν αντικείμενα κριτικής και χλευασμού και αξιολογήθηκαν πολιτιστικά με απαξίωση αλλά και έναν καλοκρυμμένο μικροαστικό πόθο (ή φθόνο) για τη βουκολική βαρβατίλα. Το προ πεντηκονταετίας, σχεδόν, πρότυπο του Γιάννη Βόγλη να τάζει μύγδαλα, υπονοώντας ερωτική συγκομιδή, φαίνεται ότι ροβολάει ακόμη στα κατσάβραχα της Βουκουρεστίου.

Τη μόνη αισθητική που μπορώ να υπερασπιστώ είναι η δική μου αλλά τι φαντάζονταν ότι θα φορούσαν οι αγρότες στο συλλαλητήριο; Σλιμ φιτ παντελόνι και τρίκουμπο σακάκι σε κομποζέ χρώμα; Οι αγρότες θα φορέσουν πατατούκες και θα πιούνε τσίπουρα, οι δικηγόροι θα φορέσουν γραβάτες και θα πιούνε εσπρέσο μακιάτο. 
Οι ενδυματολογικές αναφορές ως πολιτικό πρόσημο είναι αφελείς και μονοσήμαντες απ' όπου κι αν προέρχονται. Μπορούν ωστόσο να γίνουν ύπουλες, όπως στις συγκεντρώσεις τών «Μένουμε Ευρώπη», όταν οι αντιφρονούντες φακοί ζουμάριζαν στα τακούνια των γυναικών, ή απλώς, να παραμείνουν στις γειτονιές της γραφικότητας όπως στη δεκαετία του '70 και του '80, τότε που τα ταγάρια και τα αμπέχονα προσδιόριζαν αστικές φυλές. Αλλά δεν είπαμε να ξεφύγουμε από τα σύνδρομα της Μεταπολίτευσης;

[Κραυγές και ψίθυροι] Dress code διαδήλωσης // Πέπη Ραγκούση // ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: