Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Κυριάκος Μητσοτάκης | Η εποχή που οι ψηφοφόροι επηρεάζονταν μαζικά πέρασε | δεν είμαι νεοφιλελεύθερος [video]

Ο υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, υποστήριξε ότι  ένας μετριοπαθής άνθρωπος που αποφεύγει τα άκρα. Ειδικότερα, σε ...
... συνέντευξή του στη «Ναυτεμπορική», ο κ. Μητσοτάκης αρνήθηκε ότι είναι νεοφιλελεύθερος και σημείωσε ότι είναι υπέρ της ιδιωτικής οικονομίας, με το κράτος να διατηρεί ρυθμιστικό ρόλο: 
Δεν ξέρω τι πάει να πει αυτός ο όρος. Δεν είμαι νεοφιλελεύθερος. Πιστεύω στη δύναμη της ιδιωτικής οικονομίας, αλλά και στον ρυθμιστικό ρόλο του κράτους. Σε ένα κράτος, όμως, που θα είναι λιτό και αποτελεσματικό και θα σέβεται τα χρήματα του Ελληνα φορολογούμενου. Το να αντιμετωπίζεις τις πελατειακές σχέσεις του παρελθόντος είναι νεοφιλελεύθερη πολιτική; Νομίζω είναι κοινή λογική. Είμαι ένας μετριοπαθής άνθρωπος. Αποφεύγω τα άκρα. Αν έπρεπε να αυτοπροσδιοριστώ θα έλεγα ότι είμαι ένας μετριοπαθής φιλελεύθερος κεντροδεξιός πολιτικός. Μακριά από εμένα όλες οι ακραίες αναφορές.
Ο κ. Μητσοτάκης, με αφορμή τις εκλογές στη Ν.Δ. υπογράμμισε ότι ο ίδιος πήρε 30% στον α' γύρο χωρίς να έχει τη δημόσια στήριξη κανενός, απαντώντας στην ερώτηση εάν θεωρεί ότι έχει απέναντί του «και τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, ο οποίος έχει δώσει ένα άτυπο χρίσμα στον κ. Μεϊμαράκη»:
Κατ’ αρχάς δεν έχω ακούσει τον κ. Καραμανλή να κάνει καμία τέτοια δημόσια δήλωση. Είναι δικαίωμά του, βέβαια, να τοποθετηθεί. Εγώ έφτασα στο 30% κάνοντας μια μεγάλη έκπληξη στον πρώτο γύρο, χωρίς να έχω τη δημόσια στήριξη κανενός. Σε αυτές τις εκλογές έχει μεγάλη σημασία να μπορούμε να επικοινωνούμε απευθείας και χωρίς διαμεσολαβητές με την ίδια την κοινωνία της Ν.Δ. Η εποχή όπου οποιοσδήποτε, όσο κύρος και αν έχει, θα μπορούσε να επηρεάσει μεγάλο αριθμό ψηφοφόρων έχει, ευτυχώς, παρέλθει ανεπιστρεπτί.
Όσο για τη στάση του απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ και τα προβλήματα του Ασφαλιστικού, ο κ. Μητσοτάκης επέρριψε όλες τις ευθύνες στην κυβέρνηση:
[ Ερώτηση: Θα μπορούσατε να συνυπάρξετε με τον ΣΥΡΙΖΑ και τη σημερινή κυβέρνηση; ]
Οχι. Αποκλείεται. Δεν υπάρχει κανένα πλαίσιο αλλά και καμία ανάγκη μεγάλης συνεννόησης. Με τον ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούμε στον πυρήνα της πολιτικής μας. Ακουσα, πάλι, τον πρωθυπουργό να μιλάει για έναν άλλο δρόμο οργάνωσης της κοινωνίας και της οικονομίας. Εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνο αυτή η προσέγγιση. Εγώ πιστεύω στις δυνάμεις της υγιούς επιχειρηματικότητας, στην ιδιωτική οικονομία και στις ιδιωτικές επενδύσεις. Πάντως, δεν υπάρχει ιδιαίτερη επιθυμία για κάτι τέτοιο και από την κυβέρνηση. Εχω ακούσει τον κ. Τσίπρα να αισθάνεται πολύ άνετα με την κοινοβουλευτική πλειοψηφία του. Ας ψηφίσει λοιπόν το Ασφαλιστικό και τους υπόλοιπους εφαρμοστικούς νόμους. Εμείς θα καταψηφίσουμε γιατί τα νομοσχέδια αυτά είναι το αποτέλεσμα μιας τραγικής πολιτικής η οποία εφαρμόστηκε τον τελευταίο χρόνο.
[ Δεν είναι υπερβολικό να λέμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ευθύνεται για όλα τα προβλήματα του ασφαλιστικού συστήματος; ]
Καθόλου. Αν δεν είχε διαταραχθεί η πορεία της προηγούμενης κυβέρνησης θα είχαμε ανάπτυξη της τάξης του 3% και προφανώς οι πιέσεις που θα ασκούνταν στο ασφαλιστικό σύστημα θα ήταν μειωμένες. Είναι αστείο να συζητάμε για αντιμετώπιση του ασφαλιστικού αυξάνοντας κι άλλο τις εργοδοτικές εισφορές. Μερικές φορές αυτοί οι άνθρωποι μου δίνουν την εντύπωση ότι δεν έχουν καμία εικόνα για την ελληνική οικονομία. Δεν ξέρουν τι σημαίνει να παλεύεις να κρατάς μια μικρομεσαία επιχείρηση ζωντανή υπό το βάρος όλων αυτών των πρόσθετων φόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: