Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2015

Βάρη: Κάθε πότε πρέπει να αλλάζετε το πρόγραμμα σας;

Όταν κάποιος προσαρμοστεί πλήρως σε ένα πρόγραμμα σημαίνει ότι μπορεί πλέον να το εκτελεί με μεγαλύτερη ευκολία, αλλά τα ...
... αποτελέσματα είναι μικρότερα. Δηλαδή δεν βλέπει την απαιτούμενη διαφορά στην ανάπτυξη των μυών του.

Σε αυτή τη φάση, το σώμα μας λειτουργεί σαν να έχει βάλει τον αυτόματο πιλότο, αφού πλέον έχει συνηθίσει τις ασκήσεις του προγράμματος που εκτελούμε.

Εμείς όμως δεν θέλουμε να μπαίνει σε λειτουργία ο αυτόματος πιλότος αλλά να βελτιώναμε συνεχώς τους μύες μας από τις ασκήσεις που εκτελούμε.

Συνεπώς, όταν αισθανθούμε ότι η κατάσταση εξελίσσεται κάπως έτσι, θα πρέπει να κάνουμε μερικές μετατροπές στο πρόγραμμά μας. 

δεν χρειάζεται να το μετατρέψουμε τελείως αλλά να του κάνουμε μια καλή ανανέωση.  

Κάθε πότε πρέπει να γίνεται αυτό;

Κάθε 4-6 βδομάδες θα ήταν μια καλή συνταγή για να αποτρέψετε τον αυτόματο πιλότο του σώματός σας να μπει σε λειτουργία. Φυσικά αυτό εξαρτάτε και από το πόσο προχωρημένοι είστε.
Οι αρχάριοι μπορούν να το κάνουν πιο αραιά, διότι οι μύες τους βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης τους, ενώ οι παλιές καραβάνες χρειάζονται να αλλάζουν το πρόγραμμά τους πιο συχνά. 

Προσωπικά, σε κάθε προπόνηση ακολουθώ ένα βασικό κορμό ασκήσεων για το κάθε σημείο, όμως αλλάζω τις ασκήσεις που δεν είναι βασικές για να γυμνάζω κάθε φορά το σημείο λίγο διαφορετικά από την τελευταία φορά. Το σύστημα αυτό είναι πάντοτε αποδοτικό και δεν κουράζομαι κάνοντας τα ίδια και τα ίδια μέχρι να έρθει ο καιρός να αλλάξω το πρόγραμμά μου.  

Το επόμενο σημείο που θα πρέπει να προσέξετε είναι οι διάφοροι τρόποι που μπορεί να εκτελεστεί μια άσκηση. Αν τους γνωρίζετε θα μπορέσετε εύκολα να αλλάξετε το πρόγραμμά σας όταν φθάσει η στιγμή.

Για παράδειγμα, οι πιέσεις στήθους μπορούν να εκτελεστούν σε ευθύ και σε επικλινή πάγκο. Βασικά όταν η γωνιά αλλάζει, το στήθος γυμνάζετε διαφορετικά. 

Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες ασκήσεις, όποιο σημείο και αν γυμνάζετε. Γι’ αυτό, αν δεν γνωρίζετε πώς να αλλάξετε τις ασκήσεις σας ρωτήστε το γυμναστή σας ή κάποιο έμπυρο άτομο που θα σας συμβουλέψει σωστά.  

Να είστε καλά κα να γυμνάζεστε πάντοτε με προσοχή. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: