Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2015

Ισλαµικό Κράτος: Η εφαρµογή της θεωρίας της “κοινοτοπίας του κακού”

Σύμφωνα με την Χάνα Άρεντ, μια από τις σημαντικότερες φιλοσόφους και πολιτικό επιστήμονα της εποχής μας,το κακό είναι ένα κοινότοπο κίνητρο. Τα πιο ειδεχθή εγκλήματα γίνονται από ...


... τιποτένιους ή μέτριους ανθρώπους, οι οποίοι αρνούνται την ατομικότητά τους και την λογική κρίση για να ενταχθούν σε ένα σχήμα και μια θεωρία που τους προσδίδει σημαντικότητα. Την υπηρετούν ως το τέλος, χωρίς να την ελέγχουν λογικά. 
 Αυτή η διαδικασία της μετατροπής του ανθρώπου από αντικειμενικό όν σε υποκειμενικό εκτελεστικό όργανο, διατυπώθηκε από την ίδια την Άρεντ, με την έννοια της “κοινοτοπίας του κακού”. 
Βάση για τον συλλογισμό της, ήταν η δίκη του αρχιτέκτονα του Ολοκαυτώματος, Άιχμαν, την οποία παρακολούθησε ως ανταποκρίτρια του “The New Yorker”. 
H Άρεντ, καθ΄όλη την διάρκεια της δίκης, έβλεπε στον επικεφαλής της διαδικασίας αφανισμού των Εβραίων, έναν άνθρωπο που ακολουθούσε πιστά και δίχως καμία αντίρρηση τις εντολές των ανωτέρων του. 
Αυτό, τον οδήγησε στο να μεθοδεύσει και να οργανώσει μια από τις πιο τραγικές σελίδες της ανθρωπότητας. 

 Σήμερα, η απειλή του Ισλαμικού Κράτους μπορεί σε μεγάλο βαθμό να βρει κοινά σημεία με την θεωρία της “κοινοτοπίας του κακού”. 
Μία πρόσφατη έρευνα που έγινε από την ερευνήτρια του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, Λ. Γουίλσον, αναφορικά με το προφίλ και την ψυχοσύνθεση των μελών του Ισλαμικού Κράτους, επιχειρεί να παρουσιάσει τι κρύβεται πίσω από την μάσκα της κτηνωδίας. 
Μεταξύ άλλων, εκ της έρευνας εκπορεύεται το συμπέρασμα ότι οι άνδρες που στρατολογούνται στο ISIS, δεν είναι φανατικοί ιδεολόγοι, σκληροπυρηνικοί φονταμενταλιστές αλλά νεαροί άνδρες που προέρχονται κυρίως από λαϊκά στρώματα, μεγαλωμένοι σε ακραίες συνθήκες φτώχειας και ανέχειας, με χαμηλό μορφωτικό προφίλ. 
Προέρχονται κυρίως από περιοχές που τελούσαν υπό δικτατορία και βίωσαν, την κατ΄αυτούς, αδικία των επεμβάσεων των ΗΠΑ στην Μ. Ανατολή, τα τελευταία χρόνια. 
 Τα μέλη του Ισλαμικού Κράτους, είναι έτοιμα να πατήσουν το κουμπί του ζωσμένου με εκρηκτικά γιλέκου που πάντοτε φορούν, θεωρούν τους εαυτούς τους αδύναμους, ασήμαντους και αδικημένους. Μέσα από την συμμετοχή τους στις τάξεις του, προσδίδουν σημαντικότητα στην ύπαρξη τους και βρίσκουν διέξοδο στην αδικία που νοιώθουν ότι τους κυριεύει. 
Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο, το γεγονός ότι μέσα στις υποσχέσεις που παρέχονται από τους επικεφαλής του χαλιφάτου είναι εκτός από την αποκατάσταση της αδικίας και τα πλούτη, οι γυναίκες, η απόλαυση πολυτελειών που δεν είχαν ζήσει ποτέ και μόνο μέσα από τις τάξεις του ISIS μπορούν να πραγματοποιήσουν. 
 Δύο ακόμη σημεία: 
Το πρώτο είναι, ότι παρατηρείται, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μια τεράστια διαφορά μεταξύ τζιχαντιστών του Ισλαμικού Κράτους και οργανωμένων μελών της Αλ Κάιντα. 
Τα μέλη του ISIS, παρότι είναι έτοιμα να πεθάνουν για την πίστη τους στο Ισλάμ, αγνοούν τις βασικές διδαχές του Κορανίου. 
Δεν γνωρίζουν εδάφια και αδυνατούν να ερμηνεύσουν αυτά που ακούν. 
Από την άλλη πλευρά, τα μέλη της Αλ Κάιντα, είχαν εξαιρετικές γνώσεις γύρω από το Κοράνι αποτελώντας στρατό με συγκεκριμένο και αδιαμφισβήτητο σκοπό. 
Δεύτερο σημείο, είναι η κοινωνική προέλευση. Οι μεν, στρατολογημένοι στο Ισλαμικό Κράτος, όπως αναφέρθηκε νωρίτερα προέρχονται από κατώτερα στρώματα της κοινωνίας, οι δε της Αλ Κάιντα, ήταν επί της ουσίας ο αστικός πληθυσμός. 
Τα παραπάνω οδηγούν σε ένα βασικό συμπέρασμα: Οι “τρελοί” του Θεού, είναι εξαρτώμενα πλάσματα της παράνοιας επιτήδειων, που στο όνομα του Ισλάμ και της αποκατάστασης της “αδικίας”, ποδοπατούν μυαλά και συνειδήσεις μετατρέποντας ανθρώπους σε κτήνη. 
Κι αυτό είναι το πιο επικίνδυνο. 
Η άγνοια οδηγεί στην κτηνωδία και η κτηνωδία στην καταστροφή. 
Το περιτύλιγμα του Ισλαμικού κράτους, κάνει τους στρατολογημένους να αισθάνονται μαχητές ενός ανώτερου σκοπού, καταφέρνοντας επί της ουσίας να βγάζει από μέσα τους κάθε τι ανθρώπινο. Αντιμετωπίζονται, λοιπόν, αυτά τα αδίστακτα ρομποτάκια; 
Στο σημείο που έχει φθάσει η κατάσταση, μετά τις τρομακτικές παραλείψεις της Δύσης, την έλλειψη αξιόπιστης πληροφορίας και την γιγάντωση – οικονομικά και κοινωνικά – του Ισλαμικού Κράτους, δυστυχώς, δεν υπάρχουν περιθώρια. 
Η συντονισμένη αντίδραση της Δύσης και του πολιτισμένου κόσμου απέναντι σε αυτήν την φονταμενταλιστική ακραία ισλαμική ψύχωση είναι μονόδρομος. 
Με στρατιωτικά μέσα που θα δώσουν τελειωτική λύση. 
Ωστόσο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει και δεν μπορεί να οδηγήσει σε μια αυτοματοποιημένη μετατροπή της δυτικής κοινωνίας σε μια κοινωνία διαχωρισμού των ανθρώπων. Δεν είναι κάθε μουσουλμάνος τζιχαντιστής. 
Δεν είναι κάθε μουσουλμάνος, εγκληματίας. 
Ο κίνδυνος, να ορίσει η δυτική κοινωνία κάθε μουσουλμάνο ως εχθρό είναι ορατός και αυτός είναι ο στόχος του Ισλαμικού Κράτους. 
Είναι το μέσο που θα ενδυναμώσει τις τάξεις του μέσα στον πυρήνα της Δύσης. 
Η σημασία της συμμετοχής των πιστών μουσουλμάνων στην προσπάθεια ανάσχεσης και καταστροφής της ισλαμικής παρανόησης είναι πιο αναγκαία από ποτέ. 
Τώρα, χρειάζεται να μπουν σε προτεραιότητα οι πανανθρώπινες αξίες, της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού και μαζί, χριστιανοί, μουσουλμάνοι και πιστοί άλλων θρησκειών, πιασμένοι χέρι με το χέρι να διατρανώσουν την πίστη τους στην αξία του ανθρώπου και όχι στην τρέλα. 
Οι αληθινοί μουσουλμάνοι, που αναγνωρίζουν και ντρέπονται για τις θηριωδίες και την βία των τζιχαντιστών στο όνομα της θρησκείας τους, είναι εκείνοι που τους πέφτει ο κλήρος να αναλάβουν δράση. 
Να μπουν στην πρώτη γραμμή και να εξαλείψουν την ισλαμική τρομοκρατία και τον σκοταδισμό πάνω από την ανθρωπότητα. Με τα δικά τους όπλα, που είναι και δικά μας: την πίστη στον Άνθρωπο και την Ελευθερία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: