Σάββατο 20 Ιουνίου 2009

Σήμερα μας βλέπει η Ιστορία. Μας κοιτάζει το μέλλον.

Σήμερα όλα τα φώτα πέφτουν στην Ελλάδα. Η Ελλάδα γιορτάζει. Από σήμερα η Ελλάδα γίνεται πιο όμορφη. Ανοίγει το Μουσείο της Ακρόπολης. Γίνεται πραγματικότητα ένα όραμα και μια προσπάθεια που διήρκεσε 33 ολόκληρα χρόνια. Σήμερα ξεκινά και επίσημα ο αγώνας για την επιστροφή των μαρμάρων. Οι πλέον αισιόδοξοι πιστεύουν ότι είναι ζήτημα χρόνου η επιστροφή τους. Μέχρι τότε εμείς θα είμαστε υπερήφανοι για ένα από τα πιο όμορφα μουσεία του κόσμου. Ένα μουσείο που δίνει τη δυνατότητα να θαυμάσει ο σύγχρονος άνθρωπος τα εκθέματα της Ακρόπολης με τρόπο που δεν τα είδαν ούτε οι αρχαίοι Έλληνες!
188 χρόνια από την «Ελληνική Ανεξαρτησία», 33 χρόνια από τη διορατική απόφαση του Κωνσταντίνου Καραμανλή για την αναγκαιότητα ενός σύγχρονου «Μουσείου της Ακρόπολης» στο συγκεκριμένο χώρο, του Μακρυγιάννη και 27 χρόνια από την πρωτοβουλία της Μελίνας Μερκούρη να συνδέσει το Μουσείο με την επιστροφή των Μαρμάρων στο φυσικό τους χώρο, η Κιβωτός που θα μεταφέρει στις μελλοντικές γενιές το βαρύ πολιτιστικό της φορτίο, εκπληρώθηκε. Απομένει η παράδοση του φορτίου από τους Βρετανούς. Μια παράδοση που δεν φαντάζει ανεκπλήρωτη πια αλλά όλο και περισσότερο πραγματοποιήσιμη και ρεαλιστική.
Σήμερα είναι περισσότερο από ποτέ φανερό το πολιτιστικό έγκλημα του Λόρδου Έλγιν. Το μαρτυρεί η γυάλινη αίθουσα του Παρθενώνα με θέα την Ακρόπολη, όπου η φρίκη της πράξης του Έλγιν είναι οφθαλμοφανής και γίνεται προσωπική εμπειρία σε κάθε επισκέπτη της αίθουσας. Όταν αντικρίζεις τη ζωφόρο και βλέπεις το στήθος της Αθηνάς ως εκμαγείο μια και κάποιοι φρόντισαν να το αποσπάσουν βίαια και με κανιβαλική διάθεση και να το μεταφέρουν στο Βρετανικό Μουσείο.
Η δική μας γενιά έκανε το χρέος της απέναντι στην Ιστορία και στο μέλλον. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτό το αριστούργημα που εγκαινιάζεται σήμερα και το υποδεχόμαστε χωρίς μικροπρέπειες, κομματισμούς και τη συνήθη σε τέτοιες περιπτώσεις αναξιοπρέπεια για το ποιος φταίει και ποιος έκαμε τα πιο πολλά. Ας αφήσουμε το «αττικό φως» να νικήσει και ας γυρίσουμε την πλάτη στη μιζέρια, την ευτέλεια, την κακομοιριά και την γκρίνια.
Από σήμερα ο αγώνας για την επιστροφή των μαρμάρων έχει πολύ ισχυρότερα όπλα και επιχειρήματα. Με ισχυρότερο όλων το ίδιο το Μουσείο! Ας το χαρούμε!

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Από μέρες τώρα η κρατική προπαγάνδα της αποχωρούσας κυβέρνησης, με τη συνδρομή της φασίζουσας ΕΡΤ (της ίδιας εκείνης ΕΡΤ, της οποίας κάποτε η Μελίνα αρνήθηκε να πληρώσει τα ανταποδοτικά τέλη ακριβώς επειδή αποτελούσε εργαλείο αισχρής προπαγάνδας) προσπαθούν να μας πείσουν ότι το Μουσείο ήταν σύλληψη του γέρου Καραμανλή και υλοποιείται από τον ανηψιό Καραμανλή. Αλλαξαν ακόμη και το μήνυμα του ίδιου τους του Υπουργού Πολιτισμού για να θαφτεί το όνομα της αξέχαστης Ελληνίδας.

Αποσιωπάται ότι η ΝΔ του Καραμανλή, όσο ήταν στην αντιπολίτευση, πολέμησε το Νεο Μουσείο Ακρόπολης με μηνύσεις και με κατασυκοφάντηση της Μελίνας, του Ζυλ και των συνεργατών τους. Οι Καραμανλήδες και οι Τατούληδες είχαν λυσσάξει και έπνεαν μένεα κατά του Μουσείου. Δυστυχώς, αυτοί οι άνθρωποι τυχαίνει σήμερα να το εγκαινιάζουν!

Αποσιωπάται ότι ιδέες για το Μουσείο υπήρχαν ΑΛΛΑ ήταν η Μελίνα που πάτησε πόδι και είπε: “το Μουσείο θα γίνει εδώ“, ήταν η Μελίνα που ξεκίνησε τον αγώνα να διεκδικηθούν τα μάρμαρα (1982), ήταν η Μελίνα που ξεκίνησε το διαγωνισμό (1989).

ΜΗΝ ΜΕΝΕΙΣ ΑΠΑΘΗΣ! Η ιστορία δεν επιδέχεται πλαστογραφήσεις! ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ, ΕΔΩ! ΑΝΑΡΤΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ!

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

1976 και 1979. Με έγκριση, του Κωνσταντίνου Καραμανλή πραγματοποιούνται δύο πανελλήνιοι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί για την ανέγερση νέου μουσείου στο οικόπεδο Μακρυγιάννη. Το σχέδιο ναυαγεί από την αρχή και τις δύο φορές. Η Ελλάδα δεν είναι ακόμη ώριμη για την υλοποίηση έργων με τέτοιες διαδικασίες.
1989. Δέκα χρόνια μετά και με τη Μελίνα Μερκούρη υπουργό Πολιτισμού γίνεται η προκήρυξη του τρίτου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού. Αυτή τη φορά είναι διεθνής και στην Κριτική Επιτροπή μετέχουν σοβαρά ονόματα. Την ίδια ώρα ο διάλογος γύρω από τη χωροθέτηση του νέου μουσείου δεν οδηγεί πουθενά και έτσι το ζήτημα ανατίθεται σε επιτροπή ειδικών να κάνει την επιλογή: α) στου Μακρυγιάννη, β) στο χώρο του εστιατορίου Διόνυσος και γ) στην Κοίλη, στου Φιλοπάππου.
Στο διαγωνισμό θα συμμετάσχουν περισσότερα από 400 γραφεία και νικητές θα είναι οι Μανφρέντι Νικολέτι και Λούτσιο Πασαρέλι, που προτείνουν ένα τεράστιο κτήριο στου Μακρυγιάννη επισύροντας για μία ακόμη φορά τη μήνιν αρκετών Ελλήνων αρχιτεκτόνων.
Η εξέλιξη δεν υπήρξε ομαλή. Οι Ιταλοί αρχιτέκτονες κλήθηκαν να μειώσουν τον όγκο του κτηρίου, ενώ υπήρξε πρόβλημα με το κόστος της μελέτης. Παράλληλα οι Έλληνες αρχιτέκτονες προσέφυγαν στο Συμβούλιο Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του διαγωνισμού.
1993. Το Συμβούλιο της Επικρατείας κήρυξε άκυρο τον διαγωνισμό, όχι πάντως για λόγους περιβαλλοντικούς και αρχαιολογικούς, όπως ζητούσαν οι έχοντες προσφύγει σ’ αυτό, αλλά για κάποια παρατυπία στη διαδικασία. Και τώρα;
1994. Ο θάνατος της Μελίνας προκαλεί συγκίνηση στο πανελλήνιο αλλά και σε όλο τον κόσμο. Όσον αφορά το νέο μουσείο μάλιστα, η ευθεία σύνδεση της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα με αυτό υπήρξε δική της και δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί διαπραγματευτικό χαρτί στη διεκδίκησή τους. Το κράτος λοιπόν, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες του, ιδρύει σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη τον Οργανισμό Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης, ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, το οποίο και κάνει την απευθείας ανάθεση του έργου στους ιταλούς αρχιτέκτονες.
1995. Η πορεία ανατρέπεται και πάλι. Οι ανασκαφές στου Μακρυγιάννη φέρνουν στο φως μια γειτονιά της αρχαίας Αθήνας. Τώρα, μαζί με τους αρχιτέκτονες διαμαρτύρονται και οι αρχαιολόγοι. Η αντιπολίτευση εκμεταλλεύεται το γεγονός και αρχίζουν νέες προσφυγές στη Δικαιοσύνη. Επιπλέον ο προϋπολογισμός του μουσείου φθάνει σε δυσθεώρητα ύψη: 30 δισ. δραχμές.
1999. Στους παραπάνω διαμαρτυρόμενους έχουν προστεθεί και περίοικοι των οποίων τα σπίτια θα πρέπει να απαλλοτριωθούν, ενώ οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και οι μηνύσεις από όλους πέφτουν βροχή. Όμως η θέληση για την ανέγερση του μουσείου παραμένει αταλάντευτη.
2000. Προκηρύσσεται ο τέταρτος διαγωνισμός, με δεδομένη τη θέση στου Μακρυγιάννη και απαραίτητη προϋπόθεση την ένταξη των αρχαιολογικών ευρημάτων στη μελέτη. Παίρνουν μέρος δώδεκα ομάδες και αναδεικνύεται το γραφείο του Μπερνάρ Τσουμί. Πρόεδρος του ΟΑΝΜΑ είναι πλέον ο καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, που βαδίζει σταθερά προς τον στόχο παρά τις επιθέσεις. Γιατί οι αντιδράσεις για την ανέγερση του μουσείου φθάνουν ως το Ευρωκοινοβούλιο, με το αιτιολογικό ότι καταστρέφονται αρχαία, ενώ η έναρξη της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων κινητοποιεί και πάλι τους περιοίκους.
2003. Το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφαίνεται υπέρ της αναστολής των εργασιών μετά από προσφυγή του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων (Ελληνικό Τμήμα) αλλά και των περιοίκων.
2004. Ύστερα από μηνυτήρια αναφορά του βουλευτή της Ν.Δ. κ. Πέτρου Τατούλη η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ασκεί ποινική δίωξη εναντίον του Δ.Σ. του ΟΑΝΜΑ, εναντίων μελών του ΚΑΣ, ακόμη και εναντίον της Κριτικής Επιτροπής που είχε επιλέξει τη συγκεκριμένη μελέτη.
Μετά τις εκλογές όμως το σκηνικό αλλάζει. Οι μηνυτές γίνονται σύμμαχοι και όλοι πλέον μάχονται για τον κοινό αγώνα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2007. Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης είναι γεγονός!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ μίσος έχεις ρε φίλε!
Τόσο πολύ σας τσούζει που ένας Καραμναλής ξεκίνησε υο Μουσείο και ένας Καραμανλής το ολοκλήρωσε;
Τόοσ μίσος για μια τεράστια επιτυχία δεν ξανάγινε!

Ανώνυμος είπε...

Αίτημα στο αμερικανικό Κογκρέσο για επιστροφή των Μαρμάρων
Κατατέθηκε τροπολογία στο Κογκρέσο για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα, η οποία στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης είναι σε θέση να τα προφυλάξει καλύτερα από το Βρετανικό Μουσείο, ζητούν με τροπολογία την οποία κατέθεσαν πρόσφατα στην επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο δημοκρατικός βουλευτής Ντόναλντ Πέιν και ο ρεπουμπλικανός Γκας Μπιλιράκης. Σε αυτήν επισημαίνεται ότι ο Παρθενώνας αποτελεί την κορυφαία έκφραση της καλλιτεχνικής ιδιοφυίας των Ελλήνων, σύμβολο της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, οικουμενικό σύμβολο δημοκρατίας και ελευθερίας, αλλά και σημείο προσευχής για Αρχαίους Ελληνες, Χριστιανούς και Μουσουλμάνους. Για όλους αυτούς τους λόγους, συνεχίζουν οι Αμερικανοί βουλευτές, τα Μάρμαρα αποτελούν ζήτημα που απασχολεί όχι μόνο τους Ελληνες αλλά όλο τον κόσμο.

Τονίζεται επίσης ότι ο σεβασμός με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο Παρθενώνας από την Αμερική αποδεικνύεται και απο το γεγονός ότι έχει αποτελέσει το πρότυπο για πολλά κτίρια αμερικανικών πόλεων, σημαντικότερο εκ των οποίων είναι το Μνημείο του Λίνκολν, στην Ουάσιγκτον.

Επισημαίνεται επίσης ότι τα Μάρμαρα είχαν σχεδιασθεί ως αναπόσπαστο τμήμα του Παρθενώνα, και μπορούν να γίνουν αντικείμενο θαυμασμού μόνο ευρισκόμενα κοντά στην Ακρόπολη, ενώ τονίζεται ότι η επιστροφή τους θα αποτελούσε ένδειξη του σεβασμού της Βρετανίας προς την κλασική τέχνη, ενώ δεν θα δημιουργούσε νομικό προηγούμενο, ούτε θα επηρέαζε την ιδιοκτησία ή χρήση άλλων αρχαιοτήτων που βρίσκονται σε μουσεία των ΗΠΑ ή άλλων χωρών.

Η τροπολογία αναφέρει ότι με το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, η Ελλάδα είναι σε θέση να προφυλάξει πολύ καλύτερα τα Μάρμαρα από ό,τι το βρετανικό Μουσείο, και υπό αυτό το πρίσμα καλείται «η κυβέρνηση της Βρετανίας να εισέλθει σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική με στόχο τη διευκόλυνση της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανώνυμος είπε...

Ξεκινά ΣΗΜΕΡΑ η προσπάθεια για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα
Οι Επιτροπές Επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα ανακοίνωσαν τα σχέδια τους, κάνοντας λόγο και για καθιέρωση Ημέρα Παρθενώνα.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο είναι η καλύτερη περίσταση για τους Βρετανούς και το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στο σπίτι τους στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Με αυτά τα χαρακτηριστικά λόγια τα 17 μέλη των Επιτροπών Επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα, που εκπροσωπούν 15 χώρες και βρίσκονται στην Αθήνα, έδωσαν συνέντευξη Τύπου το μεσημέρι κατά την οποία και ανακοίνωσαν τις ενέργειές τους για το προσεχές χρονικό διάστημα.

Ο πρόεδρος των επιτροπών, Ντέιβιντ Χιλ, ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, την προσπάθεια καθιέρωσης Ημέρα Παρθενώνα κάθε χρόνο μέσα στον Ιούνιο, ενώ θα ξεκινήσει και μεγάλη καμπάνια με τις λέξεις «why not» (γιατί όχι).

Επίσης, το προσεχές χρονικό διάστημα θα γίνουν δημοσκοπήσεις, ενώ θα συγκεντρωθούν και υπογραφές στήριξης στο αίτημα της επιστροφής.

«Τα Μάρμαρα είναι σαν τα παιδιά μας, σαν να τα απαγάγουν και να τα δίνουν πίσω για τρεις μήνες», είπε χαρακτηριστικά ο Ντέιβιντ Χιλ απαντώντας στην υπεύθυνη επικοινωνίας του Βρετανικού Μουσείου που έκανε λόγο για τρίμηνο δανεισμό των Μαρμάρων στην Αθήνα.

Να σημειωθεί ότι βρίσκονται εδώ μέλη από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, το Βέλγιο, την Ελβετία, την Κύπρο, τη Γερμανία, τον Καναδά, τη Φινλανδία, τη Ν. Ζηλανδία, την Ιταλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Σερβία, την Ισπανία και τη Σουηδία.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AΠΕ-ΜΠΕ

Ανώνυμος είπε...

Σιούφας: Σύμβολα και όχι εκθέματα τα γλυπτά του Παρθενώνα

Τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν «σύμβολα του Ελληνικού Πολιτισμού» και όχι «εκθέματα», δήλωσε ο πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφας με αφορμή τη συζήτηση που διεξάγεται στα διεθνή Μέσα Επικοινωνίας σε ό,τι αφορά τα γλυπτά που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

«Για εμάς δεν είναι εκθέματα. Είναι σύμβολα του Ελληνικού Πολιτισμού. Είναι εθνικά μας σύμβολα και η θέση τους είναι εδώ που φτιάχτηκαν πριν από είκοσι τρεις αιώνες και η αρπαγή τους δεν νομιμοποιείται ούτε στη συνείδηση των Ελλήνων ούτε στη συνείδηση της ανθρωπότητας», τόνισε ο κ. Σιούφας.

Σε παρέμβασή του, στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του ΠΑΣΟΚ για τον αγροτικό τομέα,ο κ. Δ. Σιούφας μίλησε και για την κατασκευή του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, το οποίο αποτελεί «κατάκτηση για ολόκληρο το ελληνικό λαό». Πρόσθεσε, δε, στα όσα ανέφερε και ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλος για το

"οικουμενικό όνειρο της Μελίνας Μερκούρη» ότι το ξεκίνημα, και η απόφαση του 1976 για την ίδρυση του νέου Μουσείου της Ακρόπολης (έγινε) από τον τότε υπουργό Πολιτισμού Κ. Τρυπάνη, με Πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και η συνέχεια, υπήρξε σε όλες τις κυβερνήσεις και όλους τους Πρωθυπουργούς και με τον Ανδρέα Παπανδρέου και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον Κωνσταντίνο Σημίτη και βέβαια την τελευταία περίοδο που ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του: Και αυτό είναι μια κατάκτηση πρώτα-πρώτα για ολόκληρο τον ελληνικό λαό, και όλοι όσοι συνέτρεξαν για να φθάσουμε στη σημερινή ημέρα «αξίζουν και των επαίνων και των ευχαριστηρίων της Εθνικής Αντιπροσωπείας».-

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από AΠΕ-ΜΠΕ

Ανώνυμος είπε...

Διθυραμβικά σχόλια από ιταλικά ΜΜΕ για το Μουσείο της Ακρόπολης

Μεγάλη έμφαση δίνουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης στα εγκαίνια του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο «ANSA» συνεχίζει να προβάλλει την δήλωση του υπουργού πολιτισμού, Αντώνη Σαμαρά, με την «έκκληση - όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά - προς όλους εκείνους που ανά τον κόσμο πιστεύουν στις αξίες του πολιτισμού και της Δημοκρατίας τις οποίες μας κληροδότησε η αρχαία Ελλάδα, ώστε να βοηθήσουν την Αθήνα να μπορέσει να ξαναφέρει στην πατρίδα τους τα μάρμαρα του Παρθενώνα που βρίσκονται σε βεβιασμένη εξορία στο Βρετανικό Μουσείο».

Το δεύτερο μεγάλο ειδησεογραφικό πρακτορείο της χώρας, «And Kronos», τονίζει: « Έφτασε η ημέρα των εγκαινίων του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Πρόκειται για την γέννηση ενός εκ των μεγαλύτερων και πιο σύγχρονων μουσείων στον κόσμο, αν και παραμένει ακόμη άλυτο το θέμα της διεκδίκησης των Ελγινείων από την Μεγάλη Βρετανία».

Η οικονομική εφημερίδα του Μιλάνου «Ιλ Σόλε 24 ώρε», υπογραμμίζει ότι «το νέο μουσείο είναι πράγματι σε διάλογο με το μέλλον: παρουσιάζει στον σχεδιασμό του έντονες γραμμές που ξέρουν όμως να γίνονται απαλές, χάρη στην αντανάκλαση του φωτός και να πετυχαίνουν, έτσι, έναν σημαντικό συγκερασμό. Πρόκειται για μια προσπάθεια τεραστίων διαστάσεων, που κόστισε εκατόν τριάντα εκατομμύρια ευρώ, τα οποία διετέθησαν από την ελληνική κυβέρνηση και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης».

H κεντροαριστερή εφημερίδα «Λ' Ουνιτά», προσθέτει δε ότι «το νέο αυτό κτήριο, με το φώς το οποίο και φιλτράρεται από τις ευρύτατες τζαμαρίες, με μάρμαρα, τσιμέντο και ατσάλινες κολόνες, ξανανοίγει ένα θέμα που σχετίζεται άμεσα με την διπλωματία και με την ίδια την ιδέα της Δημοκρατίας: πρόκειται για τα λεγόμενα Ελγίνεια». Και η « Λ' Ουνιτά», αμέσως μετά, διερωτάται: «Είναι δημοκρατικό, το Λονδίνο, να μην θέλει να δώσει πίσω τα όσα είχε πάρει στις αρχές του χίλια οκτακόσια ο λόρδος Έλγιν; Η Μεγάλη Βρετανία θα έπρεπε λοιπόν να επιστρέψει τα Μάρμαρα στην Ελλάδα; Το νέο Μουσείο και ένα τεκμηριωμένο βιβλίο του βρετανού δημοσιογράφου Christopher Hitchens, προσφέρουν ισχυρή υποστήριξη στους υποστηριχτές του ναι».

Το ραδιόφωνο του Βατικανού, «Radio Vaticana», υπογραμμίζει ότι «κατά τον σχεδιασμό και την οικοδόμηση του νέου Μουσείου, δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στο σεβασμό του περιβάλλοντος και στην τήρηση όλων των αντισεισμικών κριτηρίων». Το δε περιοδικό «Ιλ Βενερντί», ένθετο της εφημερίδας «Λα Ρεπούμπλικα», θέλησε να υπογραμμίσει ότι «Η Αθήνα ανανεώνει το Μουσείο της, καταγγέλλοντας, με τον τρόπο αυτό, τις κλοπές της ιστορίας». Ο απεσταλμένος, Ματτέο Νούτσι, εκφράζει την βεβαιότητα ότι «για τους δέκα χιλιάδες επισκέπτες που αναμένονται σε καθημερινή βάση, η μοναδική αυτή εμπειρία θα είναι πολύ πιο δυνατή από κάθε σύνθημα, από κάθε άλλη μορφή διεκδίκησης».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανώνυμος είπε...

Ο διεθνής Τύπος επιδοκιμάζει το νέο Μουσείο
Εκτενής προβολή του αθηναϊκού κτιρίου

Δημητρης Pηγοπουλος

ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ Μια ημέρα πριν από τα αυριανά επίσημα εγκαίνια, το νέο Μουσείο της Ακρόπολης συστήνεται σήμερα στον κόσμο. Στον κόσμο της ενημέρωσης αφού περισσότεροι από 200 ξένοι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι, ανταποκριτές και φωτογράφοι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας του υπουργείου Εσωτερικών, θα ξεναγηθούν από τον υπουργό Πολιτισμού Αντώνη Σαμαρά και τον πρόεδρο του Μουσείου και καθηγητή αρχαιολογίας Δημήτρη Παντερμαλή.

Ειναι φυσικό το διεθνές ενδιαφέρον να εντείνεται όσο πλησιάζουμε στο Σάββατο. Εντυπωσιακές όψεις του νέου κτιρίου πλημμυρίζουν τα διεθνή πρακτορεία, ενώ τα δημοσιεύματα, στην πλειοψηφία τους θετικά, αναδεικνύουν την πολιτική πτυχή του θέματος, συνδέοντας τα εγκαίνια με το πάγιο αίτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η δημοσιοποίηση της θέσης της Νοτιοαφρικανής συγγραφέως και κατόχου του βραβείου Νομπέλ Ναντίν Γκόρντιμερ υπέρ των ελληνικών θέσεων.

«Η αίθουσα του Παρθενώνα στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, στην Αθήνα, προσφέρει τη μοναδική δυνατότητα να ”ακολουθήσει” κανείς την Πομπή των Παναθηναίων όπως απεικονίζεται στη ζωφόρο (μήκους 160 μέτρων) και δη σε έναν χώρο που βλέπει κατευθείαν στον Παρθενώνα, στην κορυφή του Ιερού Βράχου», γράφει η Ναντίν Γκόρντιμερ στον πρόλογο του βιβλίου του Κρίστοφερ Χίτσενς «Τhe Parthenon Marbles: Τhe case for reunification». Και προσθέτει: «Τα γλυπτά δεν ανήκουν και δεν ανήκαν ποτέ στον λόρδο Ελγιν. Η επιστροφή τους σήμερα βασίζεται σε δεδομένα που υπερβαίνουν τα αυστηρώς νομικά: στην αποκατάσταση μιας αποικιοκρατικής αδικίας, κεκαλυμμένης από μια απλή εμπορική συναλλαγή. Δεδομένης της προέλευσής τους, μπορεί να υποστηριχθεί με βεβαιότητα ότι τα γλυπτά ανήκουν στην Ελλάδα. Είναι ένα κομμάτι του πολιτιστικού DNA των Ελλήνων και εκεί ανήκουν. Η επιστροφή τους θα ήταν μια κατάκτηση για την Ελλάδα αλλά και για ολόκληρη την ανθρωπότητα». Σε ένα άλλο σημείο γίνεται πιο δηκτική: «Το γεγονός ότι ορισμένα μέρη της ζωφόρου του Παρθενώνα βρίσκονται σήμερα στη Βρετανία είναι ένα δείγμα αλαζονείας ξεκάθαρο, όπως το μάρμαρο».

Πολλές μεγάλες ξένες εφημερίδες δεν περίμεναν τη σημερινή ξενάγηση για να ανοίξουν τις σελίδες τους στο νέο Μουσείο. Μόλις χθες η γαλλική «Φιγκαρό» γράφει για την «Αθήνα που ανασταίνει τον Ολυμπό της» ενώ οι «New York Times» επανήλθαν με δεύτερο μεγάλο δημοσίευμα, λίγους μήνες μετά το αποθεωτικό κείμενο του κριτικού Νικολάι Ουρουσόφ. Στον βρετανικό Τύπο η μεγάλη στιγμή των εγκαινίων φιλτράρεται μέσα από το πρίσμα του ελληνικού αιτήματος περί επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνος.

Ο Πίτερ Ασπντεν σημειώνει στους «Financial Times» ότι το νέο αρχιτεκτόνημα προσφέρει τελικά στους Ελληνες μια σφραγίδα αδιαμφισβήτητης εγκυρότητας για να ενισχύσουν ένα επιχείρημα που πολύ συχνά κυμάνθηκε ανάμεσα σ’ έναν διαπεραστικό συναισθηματισμό και δόσεις αδέξιου σοβινισμού».

Πιο ενθουσιώδης, η Τζίνι Μακγράθ των «Τάιμς» σημειώνει ότι «ανεξάρτητα από τη θέση που μπορεί να έχει κανείς για το θέμα της επιστροφής ή μη των Μαρμάρων, το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, και οι ανεκτίμητοι θησαυροί που θα φιλοξενηθούν σ’ ένα εκθαμβωτικό σύγχρονο κτίριο στη βάση της Ακρόπολης, είναι κάτι που δεν πρέπει να χάσετε».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Στίβεν Φίλιπς στο «Building Design»: «Είναι ένα κτίριο με εκπληκτική θέα που δεν ντρέπεται να αντικρίσει τη λιγότερο καλαίσθητη αρχιτεκτονική της σύγχρονης Αθήνας που είναι τόσο πραγματική όσο και το ανυπέρβλητο σύνολο στην Ακρόπολη. Η μεγαλύτερη αδυναμία της ελληνικής πλευράς για τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων ήταν πάντα η έλλειψη ενός κατάλληλου μουσείου. Είχε γίνει αποδεκτό ότι θα ήταν ανεύθυνο να συναινέσουν στην τοποθέτηση των γλυπτών πίσω στα ερείπια του Παρθενώνα. Το μουσείο του Μπερνάρ Τσουμί είναι το πιο δυνατό χαρτί που οι Ελληνες δεν έχουν παίξει ακόμα».

Ανώνυμος είπε...

Καλά τα πασοκια και πάλι δάγκωσαν το λιλίν τους, πολυ μίσος βγάζουν τα υποκείμενα.

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΕΤΣΙ
ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΣΑΜΠΟΥΝΑΤΕ ΠΕΡΙ "ΛΙΛΙΝ"
ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΑΣ..
ΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΡΕ ΟΡΚ?
ΟΤΙ ΜΕ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ
ΘΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ ΟΙ ΠΟΜΠΕΣ ΣΑΣ?
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ...
(ακου λιλίν...
πολλα γαλλικά
μιλάτε ρε δεξια Ορκ)
ΤΩΡΑ ΑΣ ΠΟΥΜΕ 2 ΛΟΓΙΑ
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ...
ΛΟΙΠΟΝ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ
ΗΤΑΝ ΟΝΤΩΣ ΣΥΓΚΙΝΗΜΕΝΟΣ
ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΚΦΩΝΗΣΕ
ΕΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕ ΕΠΙΑΣΕ...
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ! ΕΥΘΥΣ!
ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟΣ...
ΜΙΛΑΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ
ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΕΙΘΕ, ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙΣ..
ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΧΟΝΤΡΟΣ
ΡΕ ΓΑΜΩΤΑ ΕΝΟΙΩΘΕΣ ΚΑΘΑΡΑ
ΠΩΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΧΕΣΗ
ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ...
ΜΟΝΟΛΟΓΟΥΣΑ: ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ ΕΔΩ
Ο ΣΟΥΒΛΑΚΙΑΣ?
ΑΥΤΟΣ ΓΙ 'ΚΑΝΑ ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΗ ΕΙΝΑΙ
ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΛΕΩ...
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΤΕΡΜΑΛΗΣ ΑΡΙΣΤΟΣ.
Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ?
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ...
(Τι βλέπουμε τελικά ρε παιδια)
ΑΓΝΩΣΤΕ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΕΣ
ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...
ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΣ ΠΟΛΛΑ..
(αυριο θα τοιχοκολληθεί
στον πίνακα ανακοινώσεων
του χώρου εργασίας μου..)
Επίσης, θα το ψαξω το θέμα
και ουαί και αλίμονό τους)
ΑΝΤΕ
ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ

Ανώνυμος είπε...

Και πάλι οι ΠΑΣΟΚΟΙ δρούν ως γνήσιοι ανθέλληνες. Κατηγορούν τους πάντες και αντί να χαίρονται μαζί με όλους τους έλληνες μοιάζει να λυπούνται περισσότερο και από τους Βρετανούς. Τι είναι τούτοι ρε?

Ανώνυμος είπε...

Τάχουν πάρει στο κρανίο που Καραμανλής ξεκίνησε τις διαδικασίες για το μουσείο και Καραμνλής τελικά το εγκαινίασε παρά τις κυβερνησάρες Πασόκ που μεσολάβησαν.