16% προηγούνται οι Συντηριτικοί του Κάμερον!
Βαρύ πλήγμα στον Βρετανό πρωθυπουργό Γκόρντον Μπράουν φέρει νέα δημοσκόπηση, σύμφωνα με την οποία το ποσοστό των πολιτών που τάσσονται υπέρ του κόμματός του, των Εργατικών, μειώθηκε κατά επτά μονάδες, φτάνοντας στο 25%.
Βαρύ πλήγμα στον Βρετανό πρωθυπουργό Γκόρντον Μπράουν φέρει νέα δημοσκόπηση, σύμφωνα με την οποία το ποσοστό των πολιτών που τάσσονται υπέρ του κόμματός του, των Εργατικών, μειώθηκε κατά επτά μονάδες, φτάνοντας στο 25%.
Η δημοσκόπηση της ComRes, η οποία δημοσιεύεται στην εφημερίδα Independent on Sunday, δίνει στο Συντηρητικό κόμμα, τη σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση, προβάδισμα 16 μονάδων, με το ποσοστό του να παραμένει στο 41%.
Οι Εργατικοί διατηρούν προβάδισμα μόλις τριών μονάδων έναντι του μικρότερου κόμματος της αντιπολίτευσης, των Φιλελεύθερων Δημοκρατών.
Ο Μπράουν, που θα πρέπει να προκηρύξει εκλογές έως το 2010, φαινόταν να καταγράφει προσωπικά κέρδη έναντι των αντιπάλων του στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, καθώς οι ψηφοφόροι δήλωναν πως εγκρίνουν τα βήματα που κάνει η κυβέρνησή του για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.
Πάντως οι ψηφοφόροι εξακολουθούν να δηλώνουν πως δεν έχουν πεισθεί ότι ο ηγέτης των Συντηρητικών Ντέηβιντ Κάμερον έχει τις ικανότητες να επιλύσει τα οικονομικά προβλήματα της χώρας.
Μόλις το 35% των ερωτηθέντων απάντησαν θετικά στο ερώτημα εάν έχει τις λύσεις για να βγάλει τη Βρετανία από την ύφεση· το 45% κρίνουν ότι δεν μπορεί να επιτύχει κάτι τέτοιο.
Η δημοσκόπηση καταγράφει επίσης υψηλά επίπεδα αγανάκτησης για την πολιτική των μεγάλων επιδομάτων και μπόνους στον χρηματοπιστωτικό τομέα: το 84% των ερωτηθέντων ανέφεραν πως θεωρούν ότι πρέπει να υπάρχει ένα όριο στους μισθούς των στελεχών των τραπεζών εκείνων, οι οποίες «διασώθηκαν» χάρη στην κρατική παρέμβαση. Το 82% ανέφεραν ότι τα κορυφαία στελέχη των ιδίων θεσμών θα έπρεπε να εξαναγκασθούν να δώσουν πίσω τις πρόσθετες αμοιβές που έλαβαν.
5 σχόλια:
Σε δεινή θέση η βρετανική οικονομία
του Θανάση Γκαβoύ
«Τρομακτική στροφή» προς το χειρότερο έλαβε η βρετανική οικονομία στο τέλος του 2008, σύμφωνα με έκθεση του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Η έκθεση επισημαίνει τη δραματική μείωση της ζήτησης προϊόντων στην αγορά, τον περιορισμό των εξαγωγών και την κατακόρυφη πτώση της καταναλωτικής πίστης το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους. Δυσχερέστερη έγινε η κατάσταση και για τους τομείς των κατασκευών και των υπηρεσιών, ενώ αρνητικά αποτελέσματα καταγράφηκαν στις πωλήσεις και παραγγελίες νέων κατοικιών, στις προσδοκίες απασχόλησης, τις επενδύσεις και τη ροή ρευστού. Ο επικεφαλής οικονομολόγος του Επιμελητηρίου προέβλεψε ότι η βρετανική οικονομία θα συρρικνωθεί κατά 2,4% το 2009, αντί της αρχικής πρόβλεψης του 2,2%. Παρόλα αυτά εξέφρασε την ελπίδα ότι η ύφεση δε θα είναι πολύ μακράς διαρκείας.
Εν τω μεταξύ, η Κοινοπραξία Βρετανών Πωλητών Λιανικής ανακοίνωσε ότι η κίνηση στην αγορά το Δεκέμβριο ήταν η χαμηλότερη για περίοδο εορτών εδώ και 14 χρόνια. Παρά την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ από την κυβέρνηση, η κίνηση ήταν μειωμένη κατά 3,3% σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2007. Σημειώνεται ωστόσο ότι ορισμένα καταστήματα, όπως τα σουπερμάρκετ Σέινσμπουρις και Τέσκο κατέγραψαν ελαφρά άνοδο των πωλήσεων, κάτι που εκτιμάται ότι αφήνει περιθώριο ανάσας στην αγορά.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσιεύματα, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης Μπράουν αναμένεται να ανακοινώσει αύριο ότι εγγυάται τα τραπεζικά δάνεια προς μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, σε συνολικό ύψος 20 δισεκατομμυρίων στερλινών. Σκοπός του μέτρου θα είναι να πειστούν οι τράπεζες να ενισχύσουν τη ρευστότητα της αγοράς, η έλλειψη της οποίας αποτελεί για τους περισσότερους αναλυτές τη ρίζα της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης.
Ο πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν ανακοίνωσε χθες εξάλλου ένα πρόγραμμα 500.000 στερλινών για την μετεκπαίδευση των μακρόχρονα ανέργων και πρόσληψή τους από νέους εργοδότες.
Εξάλλου, τα νεότερα στοιχεία από την αρμόδια Στατιστική Υπηρεσία δείχνουν ότι το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της Βρετανίας έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το Νοέμβριο του 2008, φτάνοντας τα 8,33 δισεκατομμύρια στερλίνες. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έλλειμμα στον τομέα του εμπορίου της χώρας από το 1697 όταν άρχισαν να συγκεντρώνονται σχετικά στοιχεία. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι το ποσό αυτό αποδεικνύει ότι οι Βρετανοί εξαγωγείς δεν έχουν επωφεληθεί από την αδύναμη στερλίνα, όπως αναμενόταν.
www.kathimerini.gr
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathbreak_1_13/01/2009_263072
Περικοπές θέσεων εργασίας παγκοσμίως
Πάνω από 480.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη δουλειά τους από τον Σεπτέμβριο του 2008 εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Η ιαπωνική εταιρεία Panasonic, που θεωρείται κορυφαία στην κατασκευή τηλεοράσεων πλάσμα, ανακοίνωσε ετήσιες ζημιές ύψους 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Συνάμα, ανέφερε πως θα μειώσει κατά 15.000 τις θέσεις εργασίας, δεδομένου ότι το γιεν παραμένει ισχυρό, ενώ η ζήτηση ακολουθεί καθοδική πορεία.
Παρακάτω παρατίθενται οι περικοπές των θέσεων εργασίας -που υπερβαίνουν τις 2.000-, στις οποίες έχουν γνωστοποιήσει ότι θα προβούν οι επιχειρήσεις εκτός χρηματοοικονομικού τομέα από τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Ευρώπη
Εταιρεία Αριθμός
--------------------------------------------------------------
Renault 6,000
Stora Enso 3,150
Alitalia Airlines 3,000
Akzo Nobel 3,500
Daimler AG 2,300
Volvo Auto/Equipment 5,960
ChTPZ Group 4,900
British Telecom 10,000
Spansion Inc 4,000
Wolseley 7,300
Supplier PSA Peugeot-Citroen 3,550
Rolls-Royce 1,500-2,000
Sandvik 2,400
Skanska 3,400
ArcelorMittal 9,000
Telecom Italia 9,000
SKF Bearings 2,500
Rio Tinto 14,000
Stanley Works 2,000
Electrolux 3,000
Laird Plc 5,000
Elcoteq 5,000
Metro AG 15,000
Philips Electronics 6,000
Corus 3,500
STMicroelectronics 4,500
SAP Software 3,300
GKN Plc Aerospace 2,800
AstraZeneca Plc 6,000
Atlas Copco 3,000
SAS Airlines 8,600
Βόρεια Αμερική
Εταιρεία Τομέας Αριθμός
-------------------------------------------------------------
Hewlett-Packard IT 24,600
Federal Mogul 4,000
Micron Technology IT 2,800
Merck & Co Pharma 6,800
XEROX CORP Technology 3,000
Chrysler LLC 6,000
Whirlpool Corp 5,000
Gannett Co Inc 3,200
YRC Worldwide Inc 3,750
Motorola Mobile 7,000
Ford Motor Co 2,260
DHL Express BV 9,500
Sun Microsystems IT Up to 6,000
Pepsi Bottling Group Inc 3,150
AT&T Inc Telecom 12,000
DuPont Chemical 2,500
Avis Budget Group Inc 2,200
Dow Chemical Co 5,000
Wyndham Worldwide Corp 4,000
3M Co Manufacturer 2,300
Office Depot Inc 2,200
BorgWarner Inc 3,000
Ryder System Inc 3,100
Textron Inc Airlines 2,200
Alcoa Inc Aluminum 15,000
EMC Corp IT 2,400
Dell IT 1,900-3000
Boeing Co 4,500
Cessna Aircraft 2,000
MeadWestvaco Corp Packaging 2,000
Hertz Global Hldgs Inc 4,000
Eaton Corp 5,200
Intel Corp IT 6,000
Microsoft Corp IT 5,000
Texas Instruments IT 3,400
Sprint Nextel Corp 8,000
Home Depot Inc 7,000
General Motors Corp 2,000
Caterpillar Inc 21,610
Pfizer Inc 19,500
Molex Inc Electronics 9,300
Corning Inc 4,900
Jabil Circuit Inc 3,000
Eastman Kodak Co 4,500
Macy's Inc 7,000
Ασία - Ειρηνικός
Εταιρεία Τομέας Αριθμός
------------------------------------------------------------
Nissan 2,500
Sony Corp 16,000 9
TDK Corp 8,000 8
Lenovo Group IT 2,500
BHP Billiton Ltd/Plc 6,000
Panasonic Corp 15,000
Αφρική
Εταιρεία Τομέας Αριθμός
------------------------------------------------------------
Lonmin Mining 5,500
------------------------------------------------------------
Σύνολο 484,030
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_1_05/02/2009_266330
Επιχειρήσεις: Η ιστορία και το χρονικό της ιδιωτικοποίησης της Iberia
Η ιδιωτικοποίηση της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Iberia, θυμίζει λίγο την ελληνική Ολυμπιακή Αεροπορία, καθώς τότε η Iberia, πέρασε από χίλια κύματα μέχρι να ιδιωτικοποιηθεί και χαρακτηρίστηκε από καθυστερήσεις και ματαιώσεις.
Ποια είναι όμως η Iberia; Eίναι ο εθνικός αερομεταφορέας της Ισπανίας, ο οποίος ιδρύθηκε στις 28 Ιουνίου του 1927 από τον Χοράσιο Εχεμπεριετα. Αποτελεί όχι μόνο την πρώτη αεροπορική εταιρεία της Ισπανίας αλλά και τη πρώτη που πέταξε μεταξύ της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής.
Σήμερα, η Iberia είναι ένας διεθνής όμιλος αερομεταφορών και μέλος μιας από τις πιο σημαντικές «συμμαχίες» αεροπορικών εταιρειών, της Oneworld. Το 2007 η αεροπορική εταιρεία εμφάνισε καθαρά κέρδη 327,6 εκατ. ευρώ και μετέφερε 27.799.000 επιβάτες το 2006.
Στις 3 Απριλίου 2001, η Iberia ιδιωτικοποιήθηκε και συμπεριελήφθη στον δείκτη IBEX-35 του χρηματιστηρίου της Μαδρίτης. Τα ποσοστά συμμετοχών είναι τα εξής: 23,45% Caja Madrid, 13,2% η British Airways, 5.20% η SEPI και 2,90% η El Corte Ingles. Η British Airways έχει αυξήσει το μερίδιό της στην Iberia αγοράζοντας τις υπόλοιπες μετοχές της American Airlines. Υπενθυμίζεται, ότι η BA έχει πρώτη δικαίωμα για την αγορά του άλλου 32% της Iberia. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε εξαγορά της Iberia απαιτεί την έγκριση της BA. Τέλος, στις 29 Ιουλίου 2008, η British Airways και η Iberia επιβεβαίωσε ότι είναι σε συνομιλίες συγχώνευσης.
Σύντομο χρονικό
1927. Άνοιξε η πρώτη εμπορική αεροπορική γραμμή-Μαδρίτη-Βαρκελώνη
1928. Η Iberia ξεκίνησε με τρία αεροσκάφη, που κινούνται με τρεις κινητήρες.
1939. Στις αρχές της δεκαετίας του 1940 άρχισε η Iberia τακτικές πτήσεις προς Λονδίνο, τη Λισαβόνα, το Παρίσι και τη Ρώμη.
1945. Ξεκίνησε πτήσεις προς Μπουένος Άιρες, Αργεντινή και Ρίο ντε Τζανέιρο. Ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρεία μετά τον πόλεμο που προσφέρει τακτικά δρομολόγια μεταξύ της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής.
1946. Στις 22 Σεπτεμβρίου η Iberia ενσωματωθεί γυναίκες συνοδούς στις πτήσεις.
1954. Η πρώτη πτήση Νέα Υόρκη-Μαδρίτη πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του
1970. Η Iberia παρέλαβε το πρώτο της Boeing B-747, γνωστό ως Jumbo.
1990 - 2000. Ήταν μια σημαντική δεκαετία στην ιστορία της Iberia, γιατί υπήρξαν σημαντικές αλλαγές που δεν οφείλονται μόνο στον Πόλεμο του Κόλπου, η οποία είχε σοβαρό αντίκτυπο σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες.
1992. Ήταν μια ιστορική χρονιά για την Ισπανία. Ήταν η 500η επέτειος της ανακάλυψης της Αμερικής αλλά και η χρονιά που οι Ολυμπιακοί Αγώνες διεξήχθησαν στη Βαρκελώνη. Η Iberia εξυπηρετεί ως η επίσημη αεροπορική εταιρεία.
2001. Στις 3 Απριλίου η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ολοκληρώθηκε.
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_1_06/02/2009_266473
Παγκόσμιες διαστάσεις έχει η «καταστροφή» του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας
Ραγδαία υποχώρηση πωλήσεων σε Ρωσία, Βραζιλία, Κίνα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται εγκλωβισμένη σε καταστροφική κρίση, η οποία έχει εξαπλωθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη, είπε ο Κριστιάν Στρέιφ, επικεφαλής του ομίλου Peugeot-Citroen, που αναμένει τις πωλήσεις της εταιρείας να υποχωρήσουν κατά 20% το 2009. «Το εντυπωσιακό στην παρούσα καταστροφή είναι ότι η αγορά της Βραζιλίας, της Ρωσίας και της Κίνας έχουν παρουσιάσει στάση, όπως ακριβώς και η ευρωπαϊκή αγορά», είπε ο κ. Στρέιφ.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν μειωθεί κατακόρυφα στις αγορές του αναπτυσσόμενου κόσμου, ενώ οι δεινές προοπτικές κάνουν τους ειδικούς να διστάζουν να εκφράσουν προβλέψεις για το 2010. Τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 37%, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρώπη αναμένεται να κυμαίνονται σε διψήφιους αριθμούς. Οι δηλώσεις του κ. Στρέιφ ακολούθησαν την υπογραφή συμφωνίας με το γαλλικό κράτος, που προσφέρει ευνοϊκό πακέτο δανείων, ύψους 3 δισ. ευρώ για τις δύο μεγάλες γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, Renault και Peugeot.
Φρικτές προοπτικές
«Οι προοπτικές για το 2009 είναι φρικτές. Ο όμιλος ξεκινά το έτος με πτώση των πωλήσεων της τάξης του 20%», είπε ο κ. Στρέιφ. Η μετοχή της Peugeot υποχώρησε κατά 4,5% σήμερα το πρωί, ενώ ο όμιλος αναμένεται να δημοσιεύσει αύριο Τετάρτη τα οικονομικά αποτελέσματα του 2008.
«Ο ενθουσιασμός που προκάλεσε το δανειοδοτικό πακέτο του γαλλικού κράτους, αντικαταστάθηκε τώρα από την ανησυχία ενόψει της κοινοποίησης των οικονομικών στοιχείων», λέει ο αναλυτής της Nomura International, Μάικλ Τίνταλ. Οι εταιρείες Peugeot και Renault αποδέχθηκαν το πακέτο δανείων, ενώ δεσμεύθηκαν σε αντάλλαγμα ότι δεν θα κλείσουν μονάδες παραγωγής τους επί γαλλικού εδάφους.
Τα συνδικάτα «βλέπουν» απώλειες
Η συνδικαλιστική οργάνωση CGT, σε χθεσινή της ανακοίνωση εκτιμά ότι το δανειοδοτικό πακέτο για την αυτοκινητοβιομηχανία θα οδηγήσει την Peugeot-Citroen να ανακοινώσει σημαντικές απώλειες.
«Αν το τραπεζικό σύστημα λειτουργούσε όπως πρέπει, δεν θα ζητούσαμε τη βοήθεια του κράτους» είπε ο κ. Στρέιφ, που επεσήμανε ότι η συνέχιση της κρίσης ίσως οδηγήσει τον όμιλο σε αθέτηση της δέσμευσής του προς το γαλλικό κράτος και σε δραστική μείωση του προσωπικού εργοστασίων επί γαλλικού εδάφους.
Ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί υποσχέθηκε τη Δευτέρα ότι θα ενισχύσει το έκτακτο ταμείο βοήθειας προς την αυτοκινητοβιομηχανία, με επιπλέον κεφάλαια. Ορισμένοι από τους Ευρωπαίους εταίρους της Γαλλίας, όμως, διαμαρτύρονται για τις απόπειρες προστατευτισμού της γαλλικής προεδρίας, ζητώντας την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
www.kathimerini.gr με στοιχεία από Reuters
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_1_10/02/2009_266918
Τιμολογιακός πόλεμος στη Γερμανία προς όφελος των καταναλωτών
Σε τιμολογιακό πόλεμο προς όφελος των καταναλωτών έχουν επιδοθεί οι μεγάλες εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Γερμανία με αποτέλεσμα οι τιμές των προϊόντων να πέσουν ακόμη και 30%.
Οι αλυσίδες εκπτωτικών σούπερ μάρκετ στη Γερμανία έχουν εμπλακεί σ' έναν τιμολογιακό πόλεμο άνευ προηγουμένου. Μειώνοντας τις τιμές καθημερινά, οι εταιρείες προσπαθούν να υπερσκελίσουν τους αντιπάλους. Το αποτέλεσμα είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή, αλλά ταυτόχρονα έχουν αρχίσει να χάνουν τη γενική εικόνα των τιμών.
Από τις αρχές τους έτους έχουν υπάρξει αλλεπάλληλα κύματα μειώσεων των τιμών. Οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Γερμανία, Aldi, Lidl, Penny και Plus ανταγωνίζονται ποια θα μειώσει πρώτη τις τιμές, ενώ οι άλλες θ' ακολουθήσουν. Μάλιστα, ορισμένες φορές οι ανταγωνίστριες ξεπερνούν στη μείωση εκείνη που κατέβασε πρώτος την τιμή ενός προϊόντος. Έτσι έχει δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος συνεχούς μείωσης των τιμών.
Μειωμένες τιμές έως και 30%
Το αποτέλεσμα είναι: Σε προϊόντα γαλακτοκομικών, απορρυπαντικών και καφέ οι τιμές να μειωθούν έως και 30% σε σχέση με τις τιμές που υπήρχαν μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Ένα φρέσκο βούτυρο το οποίο πριν από ενάμιση χρόνο κόστιζε 1,19 ευρώ, ο καταναλωτής μπορεί να το αγοράσει σήμερα με μόλις 0,65 ευρώ. «Μείωση των τιμών σε τέτοια κλίμακα δεν υπήρξε ποτέ πριν στη Γερμανία», τονίζει ο Βόλφγκανγκ Τβαρντάβα, από την Εταιρεία Έρευνας Κατανάλωσης (GFK).
Γερμανικό περιοδικό πραγματοποίησε πρόσφατα ένα πείραμα. Έστειλε δύο οικογένειες στα τέσσερα κορυφαία γερμανικά σούπερ μάρκετ κι αγόρασαν τριάντα προϊόντα, τα οποία βρίσκονταν σε προσφορά.
Η διαφορά στο ταμείο ήταν μικρή. Φθηνότερη αναδείχθηκε η εταιρεία Penny με συνολικό κόστος 24,46, ωστόσο το ΦΠΑ ήταν εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με τις υπόλοιπες αλυσίδες. Στο Plus ο λογαριασμός ήρθε 51 σεντς πιο ακριβά (24,97 ευρώ), στο Aldi και το Lidl οι καταναλωτές πλήρωσαν 35 σεντς πιο ακριβά (24,81 ευρώ). Η αλυσίδα Penny ήταν απλά ο «νικητής» της ημέρας, καθώς η διαφορά της τιμής οφειλόταν στο πακέτο αυγών, τα οποία βρίσκονται σε προσφορά.
Η τιμή των φθηνών προϊόντων είναι παντού η ίδια
Σύμφωνα με τον Γιόργκε Γκρεγκόριο από το Ινστιτούτο Τιμών της Κολωνίας, επισημαίνει ότι οι τιμές των ανώνυμων προϊόντων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που καλύπτουν καθημερινές ανάγκες, είναι σχεδόν οι ίδιες. Το Ινστιτούτο συλλέγει στοιχεία από το 1987 και έχει αποθηκεύσει και επεξεργαστεί πάνω από 1,7 εκατομμύρια στοιχεία. «Τον τόνο τον δίνει ακόμη το Aldi» αναφέρει ο Γκρεγκόριο, «είτε αυτό αφορά αύξηση ή μείωση των τιμών». Σε γενικές γραμμές «οι υπόλοιποι ακολουθούν». Η συμβουλή του Γκρεγκόριο προς τους καταναλωτές είναι: «Να ψωνίζεται από το σούπερ μάρκετ που σας αρέσει περισσότερο. Όλα σχεδόν τα προϊόντα είναι εξίσου φθηνά».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Spiegel
http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathextra_1_12/02/2009_267182
Δημοσίευση σχολίου