Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

Το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο το 2014 στο Ηράκλειο

Το ΥΠΕΧΩΔΕ παρουσίασε προχθες τα βασικά στοιχεία του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου του δεύτερου σε επιβατική κίνηση αεροδρομίου της χώρας (μετά το Ελ. Βενιζέλος). Θα βρίσκεται σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την πόλη και θα είναι το πρώτο στην Ελλάδα που θα κατασκευαστεί και θα λειτουργείται εξ ολοκλήρου από ιδιώτες, βάσει του συστήματος των συμβάσεων παραχώρησης. Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στο Καστέλλι. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα είναι έτοιμο το 2014 και:
Θα διαθέτει δύο αεροδιαδρόμους, έναν κύριο, μήκους 3,8 χλμ., και έναν βοηθητικό.
• Το κτίριο του αεροσταθμού θα είναι βιοκλιματικό και θα μπορεί να εξυπηρετεί 5,5 εκατ. επιβάτες ετησίως.
• Στη νότια είσοδο του αεροδρομίου θα βρίσκεται εμπορικό πάρκο (ανάλογο με αυτό των Σπάτων), έκτασης 220 στρεμμάτων.
• Στο αεροδρόμιο θα οδηγεί νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος 17 χλμ., στον οποίο δεν θα υπάρχουν διόδια.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς άσκησε κριτική στις επιλογές που έγιναν στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», ιδίως στο αρχιτεκτονικό κομμάτι: «Εχω αναθέσει ειδική μελέτη για να προσδώσει την αναγκαία αρχιτεκτονική και περιβαλλοντική προσέγγιση που θα διασφαλίσει την αναγνωρισιμότητα του νέου αεροδρομίου και την αβίαστη ένταξή του στο ιστορικό, πολιτιστικό, φυσικό και δομημένο περιβάλλον της Κρήτης. Δεν θέλουμε να έχουμε τα ίδια αποτελέσματα με το αεροδρόμιο της Αθήνας, που όταν κάποιος προσγειωθεί δεν είναι δυνατόν να καταλάβει ότι έφθασε στην Ελλάδα». Από την απομάκρυνση του αεροδρομίου θα προκύψει χώρος 2.780 στρ. μέσα στο Ηράκλειο, η τύχη του οποίου θα είναι αντικείμενο μελέτης.

4 σχόλια:

Παπουτσάκης είπε...

3.500 θέσεις εργασίας στο αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης

Tρεισήμισι χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν κατά την κατασκευή και λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2010 με στόχο να λειτουργήσει το 2014.
Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών και 2.500 μόνιμες θέσεις κατά την περίοδο λειτουργίας του νέου αεροδρομίου.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι το νέο αεροδρόμιο –το οποίο θα κατασκευαστεί στο Καστέλλι Πεδιάδος του Ν. Ηρακλείου– θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», το οποίο έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια της χωρητικότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του.
Μαζί με το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί και ένας νέος Οδικός Άξονας που θα συνδέει το νέο αερολιμένα με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο-Αρκαλοχώρι-Βιάννος.
Το συνολικό κόστος κατασκευής (του αεροδρομίου και του οδικού άξονα) θα ανέλθει σε 1,2 δισ. ευρώ. Θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με το σύστημα της σύμβασης παραχώρησης. Ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί τον προσεχή Μάιο, με στόχο να υπάρχει ανάδοχος μέχρι το τέλος του 2009.

http://www.apogevmatini.gr/?p=13748

metallica είπε...

Κι ομως η Ελλαδα αλλαζει παρα το κλιμα μιζεριας και κακκομοιριας που σπερνουν ορισμενοι.

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ... ΣΥΝΤΕΚΝΟΙ, ΘΑ ΚΑΕΙ Η ΚΡΗΤΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΠΑΛΟΘΙΕΣ

Ανώνυμος είπε...

Επί Πασόκ αγαπητέ ανώνυμε δεν υπήρξε ούτε ένα σχέδιο για την πραγματοποίηση του αερδρομίου Καστελλίου. Μόνο υποσχέσεις που ξεκίνησαν επί Μητσοτάκη επίσημα, ενώ το απαιτούσαν επί πολλά χρόνια οι τουριστικοί φορείς της Κρήτης που έβλεπαν ένα νέο μεγάλο αεροδρόμιο σαν μεγάλη αναβάθμιση του νησιού και αφορμή για στροφή στον ποιοτικό τουρισμό ξανά. Το Πασόκ υπόσχονταν ότι θα το πραγματοποιήσει. Είχε όμως μεγάλα ζόρια με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και δεν προχώρησε σχεδόν τίποτα σε όλη την Κρήτη.